Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Branża teleinformatyczna liczy na inwestycje w sektorze energetycznym

Autor: wnp.pl (JM)
24-10-2013 08:40 |  aktualizacja: 24-10-2013 10:45

Przemysł inwestuje w rozwiązania zgodne ze specyfiką poszczególnych sektorów, m.in. w integrację i standaryzację wykorzystywanych rozwiązań, zarządzanie architekturą korporacyjną oraz outsourcing IT - wskazuje Marek Kobielski, prezes zarządu NextiraOne Polska & Central Europe.

Nasz rozmówca wskazuje, że w sektorze handlu i dystrybucji oraz bankowości popularne są wdrożenia rozwiązań mobilnych i działania ukierunkowane na pozyskanie wiedzy, zarządzanie danymi oraz poprawę jakości relacji z klientem także poprzez połączenie centrów obsługi z serwisami społecznościami.
- Bardzo wyraźnie zaznaczył się spadek inwestycji w sektorze publicznym i zmniejszenie liczby projektów budowy sieci szerokopasmowych przez samorządy – zauważa prezes Kobielski. - Ograniczenia budżetowe odbiły się również na sektorze oświaty i w mniejszym stopniu zdrowia. Także operatorzy zaciskają pasa, a sektor finansowy dalej się konsoliduje i w związku z tym wstrzymuje inwestycje.

- Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych dwóch lat projekty w sektorze energetycznym będą jednymi z ciekawszych wydarzeń technologicznych – mówi Marek Kobielski. - Ponadto obserwując proces centralizacji możemy założyć, że inwestycje w tej branży będzie wyróżniał duży skok technologiczny poprzez pominięcie wielu etapów przejściowych z procesu budowy rozwiązań, jakie były realizowane m.in. w Europie Zachodniej.

Prezes Kobielski ocenia, że sytuacja na tym rynku jest bardzo dynamiczna, a każdy koncern energetyczny musi sobie poradzić z takimi wyzwaniami jak wzrost konkurencyjności, bezpieczeństwo, centralizacja podmiotów grupy i rozwój źródeł energii.

- Ponadto zmieniająca się polityka energetyczna i wynikające z niej regulacje wymuszają na sektorze duże inwestycje nie tylko w zakresie infrastruktury, ale również w obszarze monitoringu sprzedaży, czy zarządzania relacjami z klientem, dostawcą i prosumentem w obrębie grupy – wylicza. - Co warto podkreślić, obszar obsługi klienta zaczyna być traktowany bardzo szeroko i z tego względu wzrasta zainteresowanie systemami contact center (obsługa wszelkich kontaktów z klientem, dostawcą czy prosumentem), wspierającymi zarządzanie portfelem kontraktów, czy ofertowaniem oraz rozwojem systemów bilingowych. Mając takie systemy dostosowane do nowych wyzwań biznesowych, łatwiej jest wprowadzić na rynek nowoczesną ofertę produktów i usług, które wzbogacają tradycyjną ofertę energetyczną a przez to poprawiają konkurencyjność.

Nasz rozmówca przekonuje, że rynek energetyczny jest w korzystnym położeniu, ponieważ dzięki procesowi centralizacji (tworzeniu centr usług wspólnych) w sposób optymalny pod względem efektywności biznesowej i technologicznej może uzyskać duży zwrot z inwestycji jak np. lepsze prognozowanie popytu, planowanie kosztów, kreowanie polityki cenowej i efektywne obciążenie sieci.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP