Spółka CenterNet, która w maju planuje rozpocząć działalność jako operator telefonii komórkowej, chce skoncentrować swoją działalność na wielkich miastach. Jak wynika z wypowiedzi prezesa spółki, Leszka Siwka dla agencji ISB, firma planuje inwestycje rzędu 1 mld zł w pięć lat.
- Według ostrożnych szacunków zarządu powinniśmy wypracować pozytywny wynik EBITDA po 3-4 latach - powiedział Siwek.
Wejście na rynek będzie uprzedzone przez ogólnopolską kampanię wizerunkową.
- Mamy bardzo precyzyjnie wybrane grupy docelowe do których chcemy trafić, dzięki temu możemy przeprowadzić bardziej precyzyjną kampanię - powiedział Siwek.
- Zarezerwowaliśmy tylko jedną z częstotliwości, na które przetarg wygraliśmy, bo 49 kanałów, które dzięki temu dostaniemy do dyspozycji, w zupełności wystarczy na realizację naszego planu biznesowego - powiedział ISB Siwek. Wyjaśnił, że 49 kanałów w paśmie 1800 MHz to i tak więcej niż wykorzystują obecnie główni operatorzy.
CenterNet będzie oferował usługi pod dwoma brandami, z których jeden to znana w Wielkiej Brytanii marka Extreme.
- Chcemy trafić do bardzo precyzyjnie określonych grup docelowych - powiedział Siwek. Sprecyzował, ze firma skupi się na mieszkańcach dużych miast i tam będzie rozwijać infrastrukturę w pierwszej kolejności.
- Chcemy pokryć naszym zasięgiem przede wszystkim dziesięć największych aglomeracji w Polsce - deklaruje Siwek. Dodał, że w przyszłym tygodniu CenterNet zacznie negocjacje w sprawie umowy roamingowej.
- Nie wchodzimy na nowy teren. Taką umowę ma już P4 - powiedział szef CenterNetu.
Operator skupi się prawdopodobnie na świadczeniu standardowych usług w skład których wchodzą: wiadomości tekstowe (sms), graficzne (mms) oraz głosowe. Siwek widzi duży potencjał w takich usługach dodatkowych jak płatności przez telefon, oraz usługi lokalizacyjne.
- Mamy już w zespole człowieka z bardzo dużym doświadczeniem, który pokieruje sprzedażą - powiedział Siwek.
Szef CenterNet deklaruje, że firma przygotuje bardzo precyzyjne oferty dla poszczególnych, dość wąskich grup docelowych. Przykładowo dla studentów mogą to być umowy na czas określony powiązane z usługami dodatkowymi jak np. komunikaty o promocjach, albo imprezach w klubach studenckich w danym mieście.
Wcześniej w tym tygodniu CenterNet złożył wniosek o jedną z dwóch rezerwacji częstotliwości 1800 MHz do wykorzystania w publicznej sieci telekomunikacyjnej. CenterNet wybrał rezerwację, za którą zaproponował 127,96 mln zł, a zrezygnował z rezerwacji na częstotliwości z tego samego zakresu, za którą zadeklarował kwotę 244,96 mln zł. Celem strategicznym spółki jest pozyskanie 2,5 mln klientów w ciągu pięciu lat.
Częstotliwości z zakresu 1710 - 1730 MHz i 1805 - 1825 MHz, które były oferowane w przetargu, mogą być wykorzystywane w publicznej sieci telekomunikacyjnej (np. telefonia ruchoma, telefonia stacjonarna, radiowy dostęp do sieci internet) na obszarze całego kraju do 31 grudnia 2022 roku.
Spółka CenterNet została przejęta w tym roku przez NFI Midas, w którym ponad 70% kapitału ma Roman Karkosik. Jest ona właścicielem firmy Xebra, do której należą spółki Extreme Mobile, która ma świadczyć usługi wirtualnego operatora komórkowego w Wielkiej Brytanii, oraz Advantage Cellular Communications Ltd.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Centernet chce być "operatorem miejskim"