Prezes Centertela, Grażyna Piotrowska-Oliwa jest sceptycznie nastawiona do inwestycji w telewizję mobilną przy obecnym spowolnieniu gospodarczym i trudnej sytuacji na rynku telekomunikacyjnym.
"Decyzje o powołaniu konsorcjum czterech operatorów, których celem było uruchomienie telewizji mobilnej DVB-H zapadały w innej rzeczywistości biznesowej. Usługa miała być dodatkową atrakcją dla klientów, a nie wysokomarżowym produktem" - powiedziała PAP prezes.
"Nie wiem, czy któryś z operatorów zdecyduje się dzisiaj na subsydiowanie bardzo drogich telefonów, które dają możliwość oglądania telewizji. Wydaje mi się, że każdy operator, w tym Centertel, racjonalizując wydatki może nie zdecydować się na inwestycje w projekt, nie wiedząc tak naprawdę, jak usługa będzie
się sprzedawać" - dodała.
Na początku marca Info-TV-FM, spółka zależna NFI Magna Polonia, wygrała konkurs na operatora telewizji mobilnej w technologii DVB-H.
"Przedstawiciele Info-TV-FM kontaktowali się ze mną, ale nie przedstawili do tej pory żadnej oferty, do której mogę się ustosunkować" - powiedziała Piotrowska-Oliwa.
Info-TV-FM zadeklarowało 15,1 mln zł za rezerwację częstotliwości i złożyło do UKE wniosek o rezerwację częstotliwości. Decyzja urzędu w tej sprawie nie została jeszcze wydana.
Finansowanie tego projektu, którego koszt do 2012 roku ma wynieść 200-300 mln zł, ma zapewnić NFI Magna Polonia. Info-TV-FM w złożonej ofercie zobowiązał się do zaoferowania co najmniej 16 programów od przynajmniej 16 dostawców, rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości oraz rozpoczęcia komercyjnego hurtowego oferowania audiowizualnych usług medialnych w 3 miesiące od otrzymania rezerwacji częstotliwości.
W przetargu startowało także Mobile TV, spółka czterech operatorów komórkowych. Poza Centertelem jest to Polkomtel, P4 oraz Polska Telefonia Cyfrowa.
Telewizja mobilna do końca maja 2015 roku ma być dostępna będzie w 31 miastach, a potem do końca 2023 roku w całej Polsce.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Centertel sceptyczny co do telewizji mobilnej