PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ceny usług telekomunikacyjnych mogą spaść o ok. 10 proc.

Autor: PAP
04-04-2012 12:15
Ceny usług telekomunikacyjnych mogą spaść o ok. 10 proc.

W ciągu dwóch lat, może roku, ceny usług telekomunikacyjnych w Polsce mogą spaść jeszcze o około 10 proc. - mówi w rozmowie z PAP prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Magdalena Gaj. Nie spodziewa się agresywnej walki cenowej między operatorami.

"W ciągu następnych pięciu lat będę starała się utrzymywać konkurencyjność na rynku bądź ją nawet zwiększać, zabiegać o spadek cen usług. Mówię także o utrzymaniu cen na tym samym poziomie, bo z raportu europejskiej organizacji zrzeszającej operatorów telekomunikacyjnych - ECTA - który ukazał się dwa tygodnie temu wynika, że w Polsce mamy najniższe ceny usług telekomunikacyjnych dla konsumentów. Dlatego w trakcie mojej kadencji będę chciała położyć nacisk na jakość, na pobudzenie operatorów do konkurowania przede wszystkim jakością i dobrą, przejrzystą ofertą dla konsumenta" - powiedziała w wywiadzie dla PAP Gaj.
Jej zdaniem agresywna walka cenowa, którą można było obserwować jeszcze dwa lata temu, już nie nastąpi, bo ceny usług są bardzo niskie.

"Operatorzy nie są w stanie więcej z siebie wycisnąć, chociaż na pewno jeszcze jakiś 10-proc. spadek cen może nastąpić w ciągu roku do dwóch lat, ale nie więcej. Polski klient jest coraz bardziej świadomy, chce kupować wysoką jakość, a za tą jakością muszą pójść inwestycje i budowa nowoczesnej infrastruktury, która pociąga za sobą nakłady przedsiębiorców. To będzie miało wpływ na to, czy operatorzy będą w stanie obniżać ceny, czy one pozostaną na takim samym poziomie" - powiedziała prezes.

Zapowiedziała, że wkrótce pod obrady Rady Ministrów trafi nowy pakiet telekomunikacyjny ukierunkowany na wprowadzenie takich regulacji, które zobowiążą przedsiębiorców do tego, by umowy oferowane klientom oraz regulaminy świadczonych usług były czytelne i przejrzyste. Ustawa będzie wskazywała na konkretne parametry jakości tych usług.

Prezes UKE chce też, by - zanim ustawa wejdzie w życie - operatorzy prowadzili działania na rzecz "samoregulacji". W tym celu ma powstać grupa robocza.

"Operatorzy będą mieli obowiązek przekazać do prezesa UKE mierniki, jakimi proponują mierzyć parametry (jakości usług), prezes UKE będzie mógł zgłosić sprzeciw. Operatorzy są świadomi tych obowiązków, które są na nich nakładane, dlatego chcę im zaproponować, zanim te przepisy wejdą w życie, wspólną grupę roboczą, w której w drodze samoregulacji ustalilibyśmy dobrowolnie wskaźniki i mierniki, a później wspólnie je mierzyli. Nasz rynek telekomunikacyjny na tyle dojrzał, że nie ma potrzeby, by tylko ich straszyć decyzjami administracyjnymi i karać, ale można z nimi zacząć rozmawiać i namawiać do samoregulacji" - dodała.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.