PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Cięcia czekają nawet telefonię komórkową

Autor: Puls Biznesu
16-02-2009 05:42

Po 16 latach szybkiego wzrostu w tym roku po raz pierwszy telefonię komórkową czeka hamowanie. Czas na oszczędności.

Operatorzy sieci Orange, Plus i Era cieszą się luksusem prawie 40-procentowej marży EBITDA przy wielomiliardowych przychodach. Ale w tym roku branżę czeka hamowanie. Czas na oszczędności - czytamy w "Pulsie Biznesu".
- Operatorzy będą zmuszeni ciąć koszty. Spodziewam się redukcji zatrudnienia, choć nie stanie się to wcześniej niż na przełomie 2009/2010 roku - mówi w dzienniku Paweł Puchalski, analityk DM BZ WBK.

- Przez lata koniunktury operatorzy obrośli tłuszczykiem. Teraz będą musieli obniżyć bazę kosztową. Dyrektorzy będą musieli pozbyć się swoich przestronnych gabinetów, firmy będą zwalniać pracowników. Pomimo szybkiego tempa rozwoju, w październiku zamroziliśmy zatrudnienie. Teraz zezwolenie na zatrudnienie każdej nowej osoby podpisuję ja - mówi Chris Bannister, dyrektor zarządzający P4, operatora sieci Play.

P4 zatrudnia 900 osób, nie licząc sieci sprzedaży. Polkomtel - ponad 3 tys., Centertel - ponad 3,3 tys., PTC - 5,5 tys., wliczając własną sieć sprzedaży. Operator sieci Play jest o tyle w dobrej sytuacji, że od początku oglądał każdego wydawanego złotego. W przeciwieństwie do trzech głównych graczy, z których tylko w Centertelu zarząd stara się ciąć koszty.

Miejsc do cięć jest sporo - operatorzy chętnie mówią o planowanym zmniejszeniu nakładów inwestycyjnych, co ma skłonić rządzących do większej troski o sektor. Ale samą strukturę każdego z telekomów też można dość łatwo odchudzić - począwszy od sieci sprzedaży, poprzez systemy informatyczne, do nakładów marketingowych.

- Operatorzy zadowolą się mniejszymi zyskami i będą czekali na lepsze czasy, przeznaczając mniejsze pieniądze na rozwój i ograniczając koszty systemów sprzedaży - mówi w "PB" Michał Duszak z Instytutu Łączności.

- Operatorzy mają po kilka systemów billingowych, co zwiększa koszty i opóźnia czas wprowadzenia promocji. Ceny operatora sieci Play są niższe, bo mamy mniejsze koszty - obsługa techniczna jest u nas tańsza o 25-30 proc. niż u dużych graczy - mówi Chris Bannister.

- W obecnej sytuacji, jak każda firma działająca na rynku, przyglądamy się kosztom. Ale nie planujemy żadnych drastycznych ruchów, jak reorganizacja sieci sprzedaży czy zmiany poziomu zatrudnienia - uspokaja na łamach "PB" Andrzej Pomarański z biura prasowego PTC.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.