Polski producent i dystrybutor gier komputerowych, City Interactive, jest pierwszą spółką z branży w tej części Europy, która zadebiutuje na giełdzie.
City Interactive wyemituje 2,5 mln akcji serii C. Dotychczasowi akcjonariusze chcą sprzedać 400 tys. walorów serii A. Największym udziałowcem jest Marek Tymiński, prezes spółki. Posiada 73 proc. kapitału. Zakładając, że wszystkie akcje serii A i C zostaną objęte, po emisji jego udział stopnieje do 56,6 proc. Nowi akcjonariusze obejmą 23,5 proc. udziałów.
Przedział cenowy akcji City Interactive ustalono na 9-12 zł. Producent gier chciałby pozyskać z emisji 28,6 mln zł netto. Większa część tej kwoty zostanie przeznaczona na rozbudowę działu rozwoju gier, czyli na zwiększenie zatrudnienia i zakup nowych technologii.
8 mln zł potrzebne będzie na przejęcia. City Interactive chce także zainwestować w tworzenie spółek zależnych za granicą i w ekspansję na rynki w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji.
Prezes przyznaje, że 8 mln zł na przejęcia to niewiele. - Chcemy się rozwijać głównie organicznie. Myślimy raczej o małych podmiotach, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę - dodaje. Publiczna subskrypcja potrwa od 15 do 19 listopada. Przydział akcji będzie miał miejsce w ciągu sześciu dni roboczych po jej zamknięciu.
Jak podkreśla prezes, akcje chce sprzedać i zadebiutować na giełdzie firma City Interactive powiększona o spółkę Onimedia. Do przejęcia wydzielonej części tego podmiotu doszło w tym roku. Dzięki temu zysk firmy ma wynieść w 2007 roku 4,43 mln zł, a przychody 21,21 mln zł. - 90-procentowy wzrost przychodów w 2007 roku osiągamy dzięki Onimedia.
W przyszłym roku nie będzie już tak dużej dynamiki, ale przychody mogą wzrosnąć o kilkadziesiąt procent - mówi Krzysztof Bujak, dyrektor finansowy. Spółka powstała w 2002 roku. Jest największym producentem gier komputerowych w Polsce. Rynek ten wart jest rocznie około 600 milionów złotych (a światowy około 90 miliardów złotych).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: City Interactive chce rozwijać gry