PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Cloud Technologies wchodzi do Rosji

Autor: wnp.pl (WGK)
30-05-2016 11:12
Cloud Technologies wchodzi do Rosji
Fot. Fotolia

Warszawska spółka Cloud Technologies, działająca w obszarze Big Data dla marketingu rozpoczyna działalność na rynku rosyjskim. Zapewni dane domom mediowym i agencjom marketingowym, będzie też wspierać rosyjskie firmy w rozbudowie rozwiązań BI oraz monetyzacji danych.

Ekspansja leży u podstaw strategii firmowej zakładającej budowę największej platformy i hurtowni danych w Europie. Za działania firmy na rynku rosyjskim odpowiadał będzie Paweł Mazurek, który od kilkunastu lat zajmuje się tworzeniem i rozwijaniem działalności firm na terytorium CEE (Central-East Europe), ze szczególnym uwzględnieniem Rosji. Paweł Mazurek skutecznie wprowadził na rosyjski rynek kilka spółek. Wcześniej pracował  między innymi dla takich firm jak Gemius czy RTB House.
– Rosyjski rynek nie jest jeszcze w takim stopniu nasycony analityką danych, jak rynki zachodnie. Wykorzystanie Big Data przez tutejsze przedsiębiorstwa i branżę marketingową znajduje się obecnie w początkowej fazie rozwoju. Według badań przeprowadzonych przez Frost & Sullivan na dużych i średnich przedsiębiorstwach w Rosji, ledwie 12 proc. z nich wykorzystuje dane w swojej działalności, z czego 39 proc. tylko na poziomie elementarnym. Kluczowy jest jednak fakt, że ponad połowa rosyjskich firm nie wykorzystuje potencjału danych w ogóle. Te liczby stanowią wyraźny sygnał, że na rosyjskim rynku istnieje nisza na technologie związane z przetwarzaniem i analityką Big Data. Dlatego będziemy zaopatrywać w dane rosyjskie domy mediowe i agencje marketingowe, lecz nasze ambicje są większe. Chcemy także pomagać rosyjskim firmom w monetyzacji danych i pokazywać czarno na białym, z jakimi profitami wiąże się wykorzystanie wielkich zbiorów danych w biznesie – tłumaczy Paweł Mazurek, Business Development Director CIS w Cloud Technologies.

Według ekspertyz w najbliższych latach Rosję czeka boom na Big Data. IDC szacuje, że rynek danych będzie tu rosnąć rok do roku o 25 proc., a tempo wzrostu ma utrzymać się do 2018 roku. Coraz więcej firm działających na terenie Rosji zamierza również wykorzystywać dane o użytkownikach sieci do optymalizacji swoich procesów biznesowych (np. CRM enrichment) oraz wyświetlania bardziej osobistych reklam online, wykorzystujących wiedzę o zainteresowaniach osoby po drugiej stronie internetowego kabla.

– Monitorowaniem zachowań rosyjskich internautów zajmie się nasza platforma DMP, wykorzystująca maszynowe uczenie oraz analizę danych użytkowników w czasie rzeczywistym. Jej zadaniem będzie gromadzenie i przetwarzanie anonimowych informacji, cyfrowych śladów, dotyczących zachowań i preferencji rosyjskich internautów, które pozostawiają oni po sobie w sieci. Nasza platforma uczy się zachowań rosyjskich internautów i wie kiedy, jakiemu użytkownikowi i jaką reklamę powinno się wyświetlić – komentuje Paweł Mazurek.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 061 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP