PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co jest kluczem do sukcesu w analizie danych?

Autor: WNP.PL (JM)
23-02-2016 09:33
Co jest kluczem do sukcesu w analizie danych?
Fot. Fotolia

Inwestowanie w rozwój analityki jest stałym trendem obserwowanym od kilku lat, szczególnie jeżeli chodzi o sektor przemysłowy, gdzie efekt skali oraz nasycenie rynku zmusza przedsiębiorstwa do poszukiwania nowych obszarów budowania przewag rynkowych oraz optymalizacji kosztów - mówi Patryk Choroś, principal business solutions manager SAS Institute Polska.

Zdaniem naszego rozmówcy, pojawienie się nowych technologii, w przypadku których koszt wejścia nie jest już barierą, otwiera nowe przestrzenie. - Bazując na platformie Hadoop budowane są coraz częściej środowiska analityczne Big Data, a dzięki ofercie technologicznej SAS możliwe jest ich wykorzystywanie do bezpośredniego wsparcia podejmowania decyzji w już istniejących procesach biznesowych - wyjaśnia.

- W ten sposób realizujemy projekty, które otwierają naszym klientom drogę do optymalizacji łańcucha dostaw, rozpoczynającą się od detalicznego prognozowania popytu oraz do identyfikacji szans związanych z budowaniem relacji z klientami – mówi Patryk Choroś. - Dotyczy to zarówno relacji B2C, jak i coraz częściej B2B. Przedsiębiorstwa sięgają po rozwiązania analityczne, aby zbudować pełny obraz klienta, eksplorować i wizualizować te dane oraz skutecznie i łatwo identyfikować możliwości realizowania dodatkowych sprzedaży i podnoszenia lojalności swoich odbiorców - opisuje.

Przedstawiciel SAS Institute Polska zauważa wzrastający trend realizacji projektów w obszarze Customer Intelligence dla firm handlowych i dystrybucyjnych. - Przedsiębiorstwa widzą potencjał wzrostu w skorzystaniu z pędzącej ery cyfrowej, wzmocnienia swojej obecności w nowych kanałach kontaktu oraz inteligencji komunikacji i reagowania na zmienne zachowania klientów - mówi. - Poprzez właściwe dopasowanie swojej oferty i propozycji nie tylko osiągają realne korzyści finansowe, ale także są w stanie planować i realizować złożone strategie rozwoju i wprowadzania nowych produktów.

W tle tych wszystkich działań Patryk Choroś dostrzega wzrost zainteresowania narzędziami wspierającymi wizualizację danych i przetwarzanie dużych wolumenów informacji przez coraz szersze grono pracowników firm. - Kluczem do sukcesu w analizie danych jest zadbanie o ich jakość, zintegrowanie ich z rozproszonych w organizacji źródeł, po czym udostępnienie dla wszystkich zainteresowanych w przystępnej formie, nie wymagającej złożonych kompetencji i szkoleń - radzi. - Informacje te nie są jedynie przetwarzane w centralach firm, analityka znajduje już zastosowanie bezpośrednio w punktach sieci sprzedaży, a rozproszenie decyzji daje firmom z sektora „retail” dodatkowe korzyści. Zaangażowanie liniowych pracowników w podejmowanie decyzji, a co najważniejsze udostępnienie im danych pozwalających na właściwe realizowanie swoich zadań, przekłada się na skuteczność działań.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 415 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 273 119 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 733 885 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP