PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co jest podstawą megatrendu digital transformation?

Autor: WNP.PL (JM)
06-06-2016 21:20
Co jest podstawą megatrendu digital transformation?
Fot. Fotolia

Transformacja związana bezpośrednio z trendem cyfryzacji ma swoje podłoże w coraz szerszej dostępności technologii informatycznych oraz nowych kanałów cyfrowych (urządzenia mobilne, internet) w budowaniu zarówno modeli biznesowych firm jak i w usprawnianiu istniejących już procesów biznesowych - wyjaśnia Patryk Choroś, principal business solutions manager SAS Institute Polska.

Zdaniem naszego rozmówcy, ewolucja ta obejmuje styk przedsiębiorstw z klientami, którzy oczekują ich obecności w nowych mediach cyfrowych oraz wymagają wręcz innowacji w budowaniu usług i sposobu interakcji z nimi.
- Dodatkowo sama cyfryzacja jest podstawą poprawy własnej efektywności (np. w procesach produkcyjnych lub procesach planowania) i wiąże się z dostępnością wielkich wolumenów detalicznych danych opisujących działalność biznesową oraz dostępnością i demokratyzacją narzędzi wspierających analizę tych danych oraz wyciąganie z nich wniosków - mówi przedstawiciel SAS Institute Polska.

Bazą cyfrowej transformacji są dane. - W firmach skupionych na relacji z klientem detalicznym będą to informacje o sposobie wykorzystywania przez niego dostarczanych usług (np. aktywność klienta banku) oraz mnogość wiedzy o samym kliencie (np. dane z mediów społecznościowych) - opisuje Patryk Choroś. - W firmach produkcyjnych lub dystrybucyjnych będą to gromadzone w czasie rzeczywistym informacje np. o stanach magazynowych, efektywności procesów produkcyjnych.

Drugim procesem, zaraz po gromadzeniu danych, jest zagadnienie ich wymiany i automatyzacji funkcjonowania systemów informatycznych.

- Styk nazywany „machine-to-machine” jest już standardem a organizacje zmierzając do automatyzacji procesów biznesowych zaczynają wymieniać się danymi zamiast komunikować poprzez swoich pracowników - mówi Patryk Choroś. - Ostatecznie korzyści z transformacji cyfrowej to umiejętność analizowania nowych danych i wyciągania z nich swniosków pozwalających na identyfikację szans i zagrożeń biznesowych, usprawnianie istniejących modeli biznesowych i podnoszenie efektywności. Przykładem jest tutaj Intercars, gdzie wykorzystanie analityki do prognozowania popytu stało się podstawą bardzo skutecznej strategii rynkowej i pozwoliło na zmianę zasad konkurowania na rynku części i akcesoriów samochodowych.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 693 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP