Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co jest źródłem frustracji przy wdrożeniach BI?

Autor: wnp.pl (JM)
14-01-2013 09:12
Co jest źródłem frustracji przy wdrożeniach BI?
fot. Fotolia

- Firmy, decydujące się na rozbudowę infrastruktury IT o systemy analityczne, były tej pory skazane na technologię OLAP – mówi Marcin Penczek, prezes zarządu Hogart. - Jej poważnym mankamentem pozostaje długi czas implementacji.

Nasz rozmówca wyjaśnia, że jeżeli Business Intelligence zostaje oddany do użytku po wielu miesiącach wdrożenia, istnieje duże ryzyko, że rozwiązanie będzie niedostosowane do aktualnych priorytetów firmy. - Dane pobierane z systemów źródłowych przetwarzane są w sztywnych, z góry określonych strukturach, ograniczających analizy do kilkunastu obszarów – wyjaśnia prezes Peneczek. - Źródłem frustracji jest też zbyt długi czas analiz, czekanie na odpowiedź dzień lub dłużej w epoce interntowych przeglądarek, które dostarczają wyniki w ułamkach sekund, jest nie do przyjęcia zwłaszcza dla młodszego pokolenia menedżerów.
Prezes Peneczek przekonuje, że alternatywą, skutecznie wypierającą przestarzałą technologię OLAP zarówno z dużych, jak i mniejszych firm, jest technologia in-memory. - Business Intelligence oparty o in-memory cechuje się tym, że może być wdrożony i oddany do użytku w ciągu kilku tygodni - wyjaśnia. - Równie sprawnie przebiega jego aktualizacja, a na wyniki analiz gigantycznych wolumenów danych czeka się kilka sekund.

Nasz rozmówca wskazuje, że priorytetem dla firmy Hogart będzie w najbliższym czasie m.in. rozwój oferty rozwiązań Business Intelligence o dodatkowe narzędzia i usługi, bowiem takie jest bowiem zapotrzebowanie rynku.

- Jego uwaga koncentruje się m.in. na usłudze Competitive Intelligence, która, świadczona w oparciu o platformę QlikView, wzbogaca procesy analityczne o informacje z otoczenia biznesowego, obejmującego nie tylko dane makroekonomiczne, rynkowe i referencyjne, ale też dane o konkurencji – mówi prezes Peneczek. - Dla użytkowników BI jest to bezcenne wsparcie, daje bowiem pełny obraz tego, co dzieje się wokół firmy i jakie trendy będą się nasilać w przyszłości. Dla przykładu, dane o wzroście sprzedaży mogą mieć zupełnie inną interpretację w kontekście informacji o jednoczesnym spadku udziału w całym rynku. Dysponując tego typu wiedzą podejmowanie decyzji staje się prostsze i bezpieczniejsze .

Przedstawiciel Hogart wskazuje także, że przez lata wiele firm rozwijało swój biznes bez budowania długofalowych planów. - Wraz z rosnącą konkurencją i koniecznością optymalizowania procesów biznesowych menedżerowie zaczęli zmieniać dotychczasowe podejście, choć na skutek wysokich progów inwestycyjnych, utrudniających wdrożenie rozwiązań do budżetowania, ten proces przebiegał w Polsce wolniej niż w Europie Zachodniej i najczęściej w dużych przedsiębiorstwach – mówi. - Ten stan jednak zmienia się.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP