Serwis Computerwold.com opublikował wyniki ankiety, w której pytał swoich użytkowników o to, co najbardziej ich irytuje podczas codziennego korzystania z internetu.
Wątpliwa polityka prywatności
Wiele stron internetowych z dziedziny finansów i zdrowia, przechowuje coraz większą ilość prywatnych informacji o użytkownikach. Nie idzie to zwykle w parze z jasnym określeniem, które z tych danych są przez nie wykorzystywane i na jakich warunkach. Dokumenty, opisujące politykę prywatności poszczególnych stron (firm) są pisane prawniczym żargonem, co często uniemożliwia dokładne zrozumienie ich przez przeciętnego użytkownika.
Źle zbudowane formularze
Wypełnienie prostego pozornie formularza, często przeradza się w długą walkę z niezliczoną ilością odświeżeń przeglądarki. Najczęściej, wiąże się to z koniecznością wypełniania ponownie wszystkich pól, ponieważ przy każdorazowym załadowaniu strony formularz okazuje się czysty.
Komercjalizacja sieci
Czyli ilość reklam na stronach internetowych, a także coraz to nowe, irytujące ich formy.
Unikanie standardów
Denerwujące dla wielu internautów jest pojawianie się na otwieranej stronie informacji typu: "Aby poprawnie wyświetlić stronę potrzebujesz zainstalowanej takiej a takiej przeglądarki". Doprowadza to do konieczności używania jednocześnie kilku przeglądarek.
Trolle na forach internetowych
Mianem trolli określa się użytkowników, którzy zabierają głos w dyskusjach, nic do nich nie wnosząc, a jedynie zaśmiecając forum. Jak mówi jeden z ankietowanych: "Nienawidzę, kiedy ktoś włącza się do dyskusji tylko po to, żeby komuś powiedzieć, że jest idiotą. Trzymajmy się tematu! A tego typu komentarze, to na własnych stronach niech piszą".
W dalszej kolejności pojawiają się takie problemy, jak: brak dobrze napisanych pomocy do nowych aplikacji, ceny e-booków i innych materiałów multimedialnych oraz niska jakość materiałów wideo.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co nas irytuje w internecie