PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co oglądamy w telewizji w święta?

Autor: wnp.pl (Marcin Łęczek)
19-12-2007 10:16
Co oglądamy w telewizji w święta?

Statystyczny Polak podczas ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia oglądał telewizję przez 4 godziny 43 minuty dziennie

W ciągu 10. lat czas ten spadł o ponad godzinę. W 1997 r. podczas świąt przed telewizorem spędziliśmy średnio 5 godzin i 45 minut każdego świątecznego dnia.
Dla porównania, średni dzienny czas oglądania telewizji w ubiegłym roku wyniósł 3 godziny i 19 minut. W okresie świątecznym najwięcej czasu na oglądanie telewizji poświęciły osoby między 45. a 54. oraz 55. a 64 rokiem życia - odpowiednio 6 godzin i 2 minuty oraz 6 godzin i 14 minut dziennie. Tradycyjnie najkrócej telewizję oglądały dzieci (3 godziny i 15 minut dziennie) oraz młodzież (2 godziny i 52 minuty).

Wśród najpopularniejszych formatów telewizyjnych co roku niekwestionowanym liderem są filmy. W 2006 r. ich oglądanie zapełniło ponad połowę (52,3 proc.) całego czasu spędzonego przed telewizorem przez Kowalskiego, choć telewizje poświęciły na ich emisję 44,5proc. swojego czasu. Na drugim miejscu znalazły się programy rozrywkowe (15,5 proc.) oraz programy dla dzieci (7,1proc.)

Choć okres świąteczny w telewizji oznacza najczęściej wybieranie propozycji filmowych, to oglądamy je relatywnie mniej chętnie, niż 10 lat temu. W 1997 r. najwięksi nadawcy przeznaczyli 35,7 proc. swojego czasu na emisję filmów, podczas gdy Polacy poświęcili na ich oglądanie 58,4 proc. całego czasu spędzonego przed szklanym ekranem.

- Propozycje filmowe są często powtarzane przez największych nadawców. "Kevin sam w domu" i "Szklana pułapka" należą do żelaznego repertuaru stacji, jednak największą popularnością wśród widzów cieszyły się następujące filmy: "Tato" w TVP1, który w 1997 r. oglądało 8,7 mln osób, "Sami swoi" w TVP2 (6,2 mln w 2000 r.), "Sara" w Polsacie (9,4 mln w 1998 r.) i "Wasabi: Hubert zawodowiec" w TVN (4,0 mln w 2004 r). Jednocześnie "Kevin sam w Nowym Jorku", z widownią 4,1 mln osób, był polsatowskim hitem ubiegłorocznych świąt - zauważa Dariusz Piwowar, specjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego z TNS OBOP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP