PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co oznacza cyfrowa rewolucja w mediach?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
24-02-2011 16:28

Czy internet zastąpi tradycyjne media? Czy profesjonalne dziennikarstwo obroni się przed amatorami? - na te pytania starali się odpowiedzieć reprezentanci mediów tradycyjnych, redakcji online oraz przedstawiciele biznesu i nauki, podczas debaty zorganizowanej przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji.

Jak wynika z dyskusji, ekspertów dzieliły oceny tempa zmian tego procesu i jego zakresu, na co rzutowała wykonywana profesja.
Według tezy postawionej przez Krzysztofa Króla, wiceprezesa PIIT, dzięki nowym technologiom tradycyjne media nie tylko przechodzą do internetu, ale także zyskują narzędzie do płatnego rozpowszechniania własnych treści.

- Jesteśmy świadkami zmierzchu papierowych mediów i redakcji, jakie znamy – stwierdził prof. Włodzimierz Gogołek z Instytutu Dziennikarstwa UW - Ich miejsce powoli zajmują m.in. narzędzia social media, tak jak Facebook czy blogi, o których popularności świadczy przede wszystkim łatwość dostępu dla zwykłego człowieka.

Zdaniem Edwina Bendyka, redaktora działu naukowego „Polityki”, większość tematów poruszanych w sieci ma swoje źródło właśnie w mediach papierowych.

- To stąd internauci i blogerzy czerpią inspirację – mówił – Bez opiniotwórczych, poważnych tytułów prasowych sensacje Wikileaks nigdy nie uzyskałyby tej skali rażenia, jaką miały.

To właśnie tradycyjne media spotęgowały

W istocie szok, jaki wywołał Julian Assange swoimi publikacjami, uwiarygodniły ten przekaz i spotęgowały tradycyjne media (sam Assange korzystał z równoległych publikacji w najbardziej poczytnych gazetach i tygodniach w USA, Wlk. Brytanii i Niemczech, przyp. autor). Zatem to one nie pozwoliły zbagatelizować informacji Wikileaks, jako jednej z tysięcy pojawiających się codziennie w globalnej sieci.

- Głoszenie upadku tradycyjnych mediów jest bezpodstawne dopóty, dopóki istnieje na nie popyt – mówił Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej” - Świadczą o tym potrzeby odbiorców, którzy chcą czytać profesjonalne tekstów.

Jego zdaniem, prasa tradycyjna będzie wymagała dalszej specjalizacji i profesjonalizmu, natomiast „dziennikarze znający się na wszystkim - to ginące plemię.”

- Nie można mówić o „cyfrowej rewolucji”, lecz jedyni o „ewolucji” – powiedział Jarosław Śliżewski, dyrektor ds. rozwoju online „Gazety Wyborczej”.

Jego zdaniem, gazety aby nie zniknąć z rynku powinny dostosować swoją ofertę do coraz bardziej wymagających osób konsumujących media, tj. – czytelników. Śliżewski nie zgodził się tym samym z tezą, że internet zmiażdży prasę.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP