PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co powinien oferować dostawca systemów obsługi klienta dla energetyki?

Autor: wnp.pl (JM)
24-07-2012 11:23
Co powinien oferować dostawca systemów obsługi klienta dla energetyki?
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Przedmiotem postępowań przetargowych są zwykle gotowe systemy informatyczne – wyjaśnia Andrzej Szopa, dyrektor sprzedaży Oracle EMEA Utilities Global Business Unit. - Najczęściej wynika to z wcześniejszej pracy firm doradczych, które w bardzo szczegółowy sposób opisują wymagania funkcjonalne.

Jak mówi przedstawiciel Oracle, bazujące na uregulowaniach formalnych (prawo energetyczne), zaprojektowane w ten sposób rozwiązania IT zwykle zawierają mnóstwo skomplikowanych i kosztownych elementów technicznych, nie do końca potrzebnych samemu użytkownikowi.
- Dla zamawiającego dużo korzystniejsze byłoby kupowanie specjalnie przygotowanego, dedykowanego rozwiązania, które przedstawia dostawca – uważa Andrzej Szopa. - Cena nie może być najważniejszym kryterium wyboru. Jej wartość w przypadku skomplikowanych rozwiązań bilingowych nie powinna ważyć więcej niż 40% oceny ogólnej.

Nasz rozmówca przekonuje, że w procesie wyboru ważniejsze jest przeświadczenie, że wykonawca potrafi zrealizować zadanie, a zastosowane rozwiązanie będzie dopasowane do organizacji i zakładanych celów biznesowych zamawiającego.

- Dostawcy gotowi są zademonstrować istotną część oferowanej aplikacji, warto zatem zawrzeć w postępowaniu przetargowym element warsztatów dla użytkowników – mówi Andrzej Szopa. - Takie ćwiczenie w jednoznaczny sposób pokazuje, czym dysponuje dany oferent, bowiem na poziomie deklaracji wszyscy mają wszystko, co nie jest oczywiście obiektywne.

Zdaniem naszego rozmówcy, najważniejsze elementy wyboru to dedykowane rozwiązanie, kompetencje zespołu merytorycznego, branżowe a nie terytorialne referencje, ocena środowiska informatycznego (licencje, technologie – dla komercyjnych zastosowań), metodyka szkoleń użytkowników, koszty serwisu pogwarancyjnego, kondycja finansowa oferenta oraz cena, jako kryterium uzupełniające lecz nie najważniejsze.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP