PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co pozwala na cięcie kosztów telekomunikacyjnych?

Autor: wnp.pl (JM)
30-07-2013 08:50

- W ostatnim okresie jeden z głównych czynników pozwalających na redukcję kosztów jest związany z wprowadzeniem systemów Unified Communications – mówi Artur Czerwiński, dyrektor ds. technicznych Cisco Polska.

Zdaniem naszego rozmówcy, dzięki nim można oszczędzić na kosztach wdrożenia, utrzymania i integracji, ponieważ pozwalają na wykorzystanie jednej wszechstronnej platformy o szerokiej funkcjonalności, a nie różnych systemów często od różnych dostawców.
- Jak pokazują doświadczenia wielu klientów na rynku polskim, już samo wdrożenie telefonii IP, która jest zaledwie częścią platformy UC, znacząco obniża koszt usług komunikacyjnych – przekonuje Artur Czerwiński. - Co więcej, ta sama funkcjonalność może być oferowana zarówno przy instalacji u klienta, jak i jako usługa oferowana z “chmury”, co daję pełną elastyczność decyzji dotyczącej najlepszego modelu wdrożenia.

Ponadto systemy UC, szczególnie te oparte na otwartych standardach, pozwalają nie tylko na optymalizację kosztów usług telekomunikacyjnych, ale również obniżenie innych kosztów operacyjnych (np. koszt podróży), zwiększenie efektywności pracowników (mobilność) i dodatkowo, podniesienie jakości obsługi klienta. - Przykładem może być tu zastosowanie komunikacji wideo czy komunikatorów na urządzeniach mobilnych, np. Jabber na IOS i Android – wyjaśnia nasz rozmówca.

Artur Czerwiński cytuje wyniki ostatnich badań, które Cisco przeprowadziło w 9 krajach pytając ok. 3000 dyrektorów IT, co jest dla nich istotne przy wyborze rozwiązań komunikacyjnych. - Cztery najważniejsze kryteria to niezależność od platformy sprzętowej czy systemu operacyjnego, możliwość uzyskania komunikacji audio i wideo z chmury, przejrzysta struktura kosztów oraz jeden punkt kontaktowy, pozwalający na uzyskanie skutecznego wsparcia od producenta/dostawcy rozwiązania lub usługi - wylicza. - Prawie 45% urządzeń i systemów operacyjnych wykorzystywanych w ich firmach będzie w ciągu najbliższych 2 lat działało w środowisku innym niż oparte na systemie Windows. Ok 80% respondentów oczekuje dostępności wysokiej jakości usług audio i wideo oferowanych z chmury.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP