PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co staje się fundamentem rozwiązań w "Przemyśle 4.0"?

Autor: wnp.pl (JM)
13-01-2016 19:03
Co staje się fundamentem rozwiązań w "Przemyśle 4.0"?
Fot. Fotolia

- Rok 2015 upłynął pod znakiem rozpoznawania przez polski sektor przemysłowy profitów, jakie wiążą się z wdrożeniem technologii skupionych wokół analityki i przetwarzania wielkich zbiorów danych, czyli Big Data - zauważa Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Zdaniem naszego rozmówcy, to właśnie analityka wielkich zbiorów danych oraz Internet Rzeczy (Internet of Things) stają się dzisiaj fundamentem rozwiązań w tzw. „Przemyśle 4.0” (Industry 4.0).

- Implementacja rozwiązań analitycznych w firmach z sektora przemysłowego pozwala na zautomatyzowanie procesów decyzyjnych, rozbudowę funkcjonalności systemów CRM oraz optymalizację rozwiązań w systemach ERP – wyjaśnia Piotr Prajsnar. - A to tylko wierzchołek możliwości, jakie ma przed sobą przemysł dzięki analityce Big Data.

W najbliższych latach priorytetem dla firm, w tym dla sektora przemysłowego, będzie według przedstawiciela Cloud Technologies, zorientowanie działań na konsumenta („customer centricity”), a przede wszystkim dopasowanie oferty do konkretnych, indywidualnych potrzeb klienta.

- Oznacza to, że przedsiębiorstwa będą musiały lepiej rozpoznać potrzeby i preferencje swoich klientów – przekonuje Piotr Prajsnar. - W ten sposób napotkają na potrzebę wdrożenia mechanizmów do analityki danych. Tylko w ten sposób uzyskają pełną, 360-stopniową ocenę jego profilu i uzyskają odpowiedź, jak powinny wobec niego postępować, jakie oferty i w jakim czasie powinny do niego kierować.

IDC podaje, że już teraz 70 proc. dużych firm posiłkuje się danymi o użytkownikach gromadzonymi i przetwarzanymi przez zewnętrzne platformy Big Data, a do 2019 r. tym tropem mają pójść już wszystkie duże organizacje.

- Spersonalizowana oferta reklamowa opiera się na prostej, ale dla wielu marketerów wciąż niestety trudno przyswajalnej prawdzie – wyjaśnia Piotr Prajsnar. - Zanim cokolwiek i komukolwiek zacznie się reklamować, należy rozpoznać zainteresowania i preferencje anonimowej osoby, siedzącej po drugiej stronie internetowego kabla. Takie możliwości daje analityka Big Data (czyli analityka wielkich zbiorów danych generowanych przez internautów), która pozwala skonstruować precyzyjny profil zachowań użytkownika Sieci i jasno określić, jakie produkty (a tym samym jakie reklamy) mogą go interesować.

Nasz rozmówca informuje, że w Europie z analityki danych korzysta średnio co czwarte przedsiębiorstwo, natomiast w Polsce takie rozwiązania stosuje raptem 18 proc. firm.

- To najniższy wskaźnik w regionie Europy Środkowej, wyprzedzają nas Czechy, Słowacja oraz Węgry – mówi Piotr Prajsnar. - Jeśli jednak wierzyć zapewnieniom polskich przedsiębiorców, europejską średnią osiągniemy jeszcze w tym roku, ponieważ kolejne 6,7 proc. ankietowanych firm planuje wdrożenie takich rozwiązań do końca 2015 roku. Zapotrzebowanie jest widoczne i z każdym miesiącem polskie firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że to chyba najwyższy czas sięgnąć po dane.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 633 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 296 314 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 284 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP