Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co zawojowało rynek IT w ubiegłym roku?

Autor: wnp.pl (JM)
09-03-2012 09:09
Co zawojowało rynek IT w ubiegłym roku?

- Rok 2011 na rynku IT zdominowała technologia cloud computing - mówi Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft. - W drugiej połowie ub.r. wzrosło również zainteresowanie rozwiązaniami mobilnymi oraz aplikacjami wspierającymi wykorzystanie sieci społecznościowych.

Adam Komorowski najszybciej kapitalizację rosnącego zainteresowania chmurą obserwował w sektorze MŚP oraz wśród firm dopiero wchodzących na rynek, potrzebujących nowoczesnych, wydajnych i kompleksowych narzędzi, których zakup w modelu tradycyjnym był wysoką barierą dla inwestycji.
- Oferta chmurowa zwiększyła dostępność najnowszych rozwiązań i sprawiła, że nawet najbardziej wymagające przedsiębiorstwa dbające o niski poziom kosztów zdecydowały się na podniesienie efektywności działania właśnie dzięki aplikacjom tego typu – mówi. – W 2011 roku ponad 4000 firm zainteresowało się Dynamics CRM Online i założyło konto testowe. Niskie koszty utrzymania aplikacji oraz niskie koszty zakupu tych rozwiązań sprawiły, że również rozwiązania ERP oferowane na razie w hostingu cieszyły się rosnącą popularnością.

W drugiej połowie ub.r. coraz większe zainteresowanie wzbudzały rozwiązania mobilne oraz aplikacje wspierające wykorzystanie sieci społecznościowych. - Aplikacje na urządzenia przenośne umożliwiają pracownikom wykonywanie codziennych obowiązków i bieżący kontakt z klientami poza obrębem biura, podczas podróży służbowej, spotkania, realizacji transakcji, a także w przypadku zdalnej pracy z domu - wyjaśnia Adam Komorowski. - Taka opcja pozwala na bieżący dostęp do istotnych informacji oraz stały kontakt z firmą umożliwiający uzyskanie porady czy akceptacji realizowanych obowiązków.

Z kolei popularyzacja mediów społecznościowych przyczyniła się do ich wykorzystania w efektywnym prowadzeniu biznesu. - Dzięki sieciom społecznościowym użytkownicy mogą publicznie komentować działalność firmy oraz oferowane przez nią usługi i produkty, natomiast firma na tej podstawie może śledzić i na bieżąco analizować informacje dotyczące użytkownika końcowego, w tym realizowanych przez niego aktywności czy preferencji – podkreśla Adam Komorowski. - Taka droga badania potrzeb użytkowników zacieśnia relacje na linii firma-klient, i co więcej umożliwia dostarczenie klientom tylko tych produktów i usług, których najbardziej potrzebują.

Nasz rozmówca wskazuje również, że rynek IT w 2011 roku rozwijał się bardzo dobrze szczególnie w obszarze aplikacji biznesowych klasy ERP i CRM. Microsoft obserwował duże zainteresowanie przedsiębiorstw produkcyjnych kompleksowymi systemami wspierającymi zarządzanie ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych i logistycznych.

- Ten sam sektor charakteryzował się rosnącym popytem na aplikacje CRM - wskazuje Adam Komorowski. - Przedsiębiorstwa dostrzegły potencjał rozwiązań CRM w zakresie maksymalizacji korzyści z efektywnego zarządzania dystrybucją.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP