600 mln zł wydadzą w tym roku polskie firmy na komputerowe programy biznesowe. Rywalizacja o te pieniądze się zaostrza, a globalne SAP i Oracle doczekały się silnego konkurenta - krakowskiego ComArchu
- O prawie jedną trzecią powiększyły się wydatki średnich i małych przedsiębiorstw na systemy ERP wspierające ich biznes. Rynek rósł właśnie dzięki temu segmentowi. I tak będzie nadal - powiedział "Rz" Grzegorz Rogaliński, szef polskiego oddziału SAP. Aż 70 proc. nowych klientów, jakich zdobyła firma, to średnie i małe przedsiębiorstwa.
Niedawno opublikowany raport IDC wskazuje, że SAP umocnił swą czołową pozycję, zdobywając w2006 r. prawie37 proc. polskiego rynku ERP. Jednak jego zmartwieniem w Polsce nie jest już tylko globalny rywal Oracle. Do tej dwójki, do której przez lata należała połowa rodzimego rynku programów dla firm, dołączył ComArch. Krakowska firma wypłynęła na fali zwiększonych inwestycji w IT segmentu MS i zrównała się pod względem udziału rynkowego z Oracle - napisała "Rzeczpospolita".
ComArch zawarł w ubiegłym roku rekordową liczbę 440 kontraktów. - W tym roku mamy już na koncie kolejnych 160 - powiedział Tomasz Michalski, dyrektor konsultingu MSP w firmie ComArch. Jego zdaniem widać zmianę podejścia przedsiębiorstw do systemów ERP. - Wiele firm w ubiegłych dwóch - trzech latach na tyle się rozwinęło, że potrzebują systemów już nie tylko z podstawowymi funkcjami, ale także takimi, które np. pozwolą im na szersze wykorzystanie Internetu. Staramy się uwzględnić to w naszej ofercie - dodał Tomasz Michalski.
Ekspansja ComArchu, a także rosnące wyniki innych rodzimych producentów systemów ERP wyraźnie zmobilizowały dwójkę potentatów. SAP zapowiada, że wprowadzi na rynek nowy system przeznaczony dla średnich firm. - Będzie to oferta dla tych podmiotów, które dotychczas nie rozważały zakupu naszych produktów - mówi Grzegorz Rogaliński.
Dla SAP głównym odbiorcą jej rozwiązań nadal będą duże firmy, a także instytucje samorządowe (systemy tej firmy wdrażają m.in. Warszawa i Wrocław, które chcą sprawniej zarządzać miliardowymi budżetami). Nie zamierza jednak bezczynnie się przyglądać, jak konkurenci zagospodarowują rynek małych i średnich klientów. W końcu już 40 proc. swych szacowanych na ponad 250 mln zł przychodów uzyskuje z kontraktów zawartych z sektorem MSP - napisała "Rz".
Również Oracle nie zamierza ustępować pola - ani SAP, ani tym bardziej ComArchowi. Firma zresztą nie przejmuje się zbytnio przetasowaniem w rankingu. - Ostatnie raporty o polskim rynku dotyczą roku kalendarzowego. Tymczasem, jeżeli wziąć pod uwagę nasz rok finansowy, to uzyskaliśmy znacznie lepszy rezultat, niż wynikałoby to z ocen IDC - tłumaczy Andrzej Amanowicz, szef działu wspomagania sprzedaży w Oracle Polska.
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS