Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Comarch zrealizował kolejne wdrożenie dla niemieckiego Vodafone

Autor: WNP.PL (WGK)
13-01-2016 08:28
Comarch zrealizował kolejne wdrożenie dla niemieckiego Vodafone
Fot. Fotolia

Niemiecki Vodafone, operator telekomunikacyjny, wdrożył Comarch GIS Platform Suite. To już piąty etap wspólnego projektu realizowanego przez Comarch i Vodafone, a rozpoczętego w 2009 roku.

Nowe rozwinięcia systemu mają dać operatorowi korzyści w postaci satysfakcji klientów i usprawnić wewnętrzne procesy Centrum Operacji Sieciowych. Nowe funkcjonalności pozwolą na szybszą identyfikację przyczyn problemów sieciowych oraz na lepszą ich analizę. Przełoży się to bezpośrednio na skrócenie czasu potrzebnego na rozwiązanie awarii w sieci, a co za tym idzie, na poprawę satysfakcji klientów.

W roku 2009 firma Vodafone zdecydowała się na strategię nakierowaną na realizację potrzeb klientów biznesowych i zwiększenie przychodów z tego segmentu. Wyrazem tego było uruchomienie programu konsolidacji i transformacji OSS wspólnie z Comarchem, który dostarczył w ramach projektu kompleksowe rozwiązanie do zarządzania jakością usług – Next Generation Service Assurance. System pozwolił Vodafone przejść od tradycyjnego modelu zarządzania siecią, skoncentrowanego na problemach technicznych, do nowoczesnego rozwiązania skoncentrowanego na zapewnieniu wysokiej jakości świadczonych usług i podnoszeniu satysfakcji klientów. System wzmocnił proaktywność obsługi klienta, umożliwiając wczesne wykrywanie awarii sieciowych, skrócenie czasu rozwiązania problemów oraz dokładne przewidywanie i kalkulację wpływu awarii technicznych na jakość usługi dostarczanej do klienta. Projekt początkowo realizowany był w niemieckiej spółce Vodafone, został z czasem rozwinięty i dziś obejmuje również struktury firmy Vodafone w Czechach i Holandii.

Poprzez wymianę systemu Fault & Service Management starszej generacji, niemiecki Vodafone obniżył wydatki kapitałowe (CAPEX) o 47 proc. oraz operacyjne (OPEX) – o 68 proc. Transformacja gwarantuje również obniżenie kosztu przyszłych integracji OSS o co najmniej 30 proc. Monitorowanie sieci w kontekście Comarch Service Quality Management daje możliwość realizacji strategii zorientowanej na satysfakcję klientów. Rozwiązanie zostało obecnie uzupełnione o bogatą w interfejsy platformę Comarch GIS, która pozwala na zbieranie, przetwarzanie, edycję i usuwanie danych przestrzennych, zgodnie z dyrektywą INSPIRE, oraz na dzielenie usług sieciowych w modelu SOA.

Vodafone dostarcza usługi konwergentne (telefonię komórkową, stacjonarną oraz telewizję kablową) i planuje monitorować te usługi i produkty z użyciem Comarch NGSA. W tym roku polska firma rozpoczęła kolejny projekt dla Vodafone – stworzenie wydajnej platformy NGSA & SQM, która pozwoli na dostarczanie usług o wysokiej dostępności i responsywności.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

ComArch SA [CMR]

kurs:

177.60 PLN -1.20 (-0.67%)

Notowania | Analiza techniczna


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


59 396 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 320 405 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 573 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP