PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Coraz trudniej o specjalistów w telekomunikacji

Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)
30-12-2014 11:43
Coraz trudniej o specjalistów w telekomunikacji

Coraz bardziej popularne będą usługi w chmurze, które jeszcze kilka lat temu - mimo silnej promocji - nie były chętnie nabywane przez klientów z uwagi na brak zaufania do cloud computingu

fot. Fotolia

Coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich specjalistów czy chociażby firmy outsourcingowe, które dysponują odpowiednimi zasobami. Wynika to według nas z tego, że nasz rynek IT staje się coraz bardziej atrakcyjny dla podmiotów zagranicznych, które rezygnują z outsourcingu w Indiach - mówi w rozmowie z wnp.pl Michał Jakubowski, prezes spółki easyCALL.pl.

Jak podsumować mijający rok w sektorze telekomunikacji?
- Działamy w branży telekomunikacyjnej, w której o bardzo duże wzrosty jest coraz trudniej. Rynek jest bardzo konkurencyjny, a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów – np. poprzez konsolidację – albo wdrażając innowacyjne usługi i eksplorując nisze. Wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po naszych wynikach była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym jaki miał miejsce w ubiegłym roku, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się. Patrząc z tej perspektywy nie był to rok zły.

Dolce vita i żadnych kłopotów?

- To co nas martwi, to fakt, że coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich specjalistów czy chociażby firmy outsourcingowe, które dysponują odpowiednimi zasobami. Wynika to według nas z tego, że nasz rynek IT staje się coraz bardziej atrakcyjny dla podmiotów zagranicznych, które rezygnują z outsourcingu np. w Indiach na rzecz Polski. Tutaj za niewiele większą cenę mogą uzyskać nieporównywalnie wyższą jakość. To dla polskich firm duże wyzwanie, z którym trzeba się na bieżąco mierzyć.

To jak będzie wyglądać przyszły rok? Wygra technologia IP i pokona tradycyjne rozwiązania stacjonarne?

- W dalszym ciągu klienci biznesowi będą migrować do usług opartych na IP. Już w ubiegłym roku zauważyliśmy bardzo duże zainteresowanie telefonią IP ze strony przedsiębiorstw, co przypomina trochę sytuację, która miała miejsce osiem lat temu na rynku usług konsumenckich. W Polsce, ale nie tylko tutaj, wolumen połączeń stacjonarnych systematycznie maleje, zarówno na rzecz sieci komórkowych, jak i technologii IP. Jest ona bez porównania lepsza od rozwiązań stacjonarnych – tańsza, bardziej funkcjonalna, a jednocześnie, pod pewnymi względami ma przewagę również nad telefonią komórkową. Mam tutaj na myśli możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji, np. infolinii czy zapowiedzi głosowych przy wyższej jakości połączeń tam, gdzie zasięg sieci komórkowej nie jest najlepszy. Reasumując – spodziewamy się dalszego wzrostu w tym obszarze, bo VoIP to w biznesie doskonałe uzupełnienie „komórki”.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP