PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Coraz więcej CRM w chmurze

Autor: wnp.pl (JM)
06-06-2012 08:57
Coraz więcej CRM w chmurze
Fot. Fotolia

- W dużych firmach sektora przemysłowego nadal przeważa model on-premise, jednak coraz większym zainteresowaniem cieszy się technologia chmury ze względu na mniejsze koszty utrzymania, ogromną elastyczność i krótki czas uruchomienia usługi - zauważa Adam Komorowski, dyrektor Działu Aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft.

Zdaniem przedstawiciela Microsoft, firmy sektora Enterprise decydują się przede wszystkim na modyfikację już wdrożonych systemów w modelu tradycyjnym, aby nadążyć za zmieniającymi się warunkami rynkowymi.
- Natomiast wśród rozwiązań Cloud Computing coraz większą popularnością cieszą się aplikacje klasy CRM, umożliwiające zdalne zarządzanie sprzedażą, marketingiem czy działem call center, oraz usługi umożliwiające prowadzenie wirtualnego biura, z opcjami dostępu do poczty e-mail, dokumentów, kontaktów i kalendarzy oraz narzędzi umożliwiających komunikację głosową, wideo i instant messaging z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie - wyjaśnia Adam Komorowski.

Nasz rozmówca podkreśla, że korporacje często nie są do końca przekonane do koncepcji przechowywania danych poza własną infrastrukturą, co w kontekście pełnej wirtualizacji przepływów pieniężnych jest raczej sceptycyzmem wynikającym z braku dostatecznego zrozumienia mechanizmów bezpieczeństwa stosowanych przez dostawców tego typu usług.

- Dlatego uświadamiamy naszym klientom, iż dostawcy usług informatycznych w modelu cloud dokładają wszelkich starań, by zapewnić firmom maksymalne bezpieczeństwo danych - przekonuje Adam Komorowski. - W przypadku np. Microsoft Dynamics CRM Online rozwiązaniem zarządzają wykwalifikowani pracownicy zajmujący się operacjami sieciowymi w centrach danych firmy Microsoft na całym świecie, posiadający certyfikaty ISO i SAS70 Type II. W 2001 roku firma Microsoft uzyskała też po raz pierwszy certyfikat w programie Safe Harbor i odnawia certyfikat zgodności z zasadami Safe Harbor Principles co dwanaście miesięcy.

Adam Komorowski wskazuje, że dla dużej firmy, która posiada wiele oddziałów zlokalizowanych w różnych miejscach, przydatne może okazać się wykorzystanie mechanizmów znanych z mediów społecznościowych, typu Facebook czy Twitter, w celu utrzymywania wirtualnych kontaktów pomiędzy pracownikami firmy oraz z klientami.

- Popularne stają się też micro-blogi, gdzie pracownicy mogą na bieżąco śledzić aktualne wydarzenia firmowe, realizowane projekty czy też dzielić się swoimi uwagami, zadawać pytania, a tym samym monitorować aktualną sytuację przedsiębiorstwa - mówi. - Taka opcja usprawnia komunikację pomiędzy pracownikami firmy, a także zacieśnia relacje z klientami i kontrahentami.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP