Cyfrowy Polsat chce zaoferować internet wszystkim klientom

Cyfrowy Polsat chce zaoferować internet wszystkim klientom
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Cyfrowy Polsat, który na początku lutego zaoferował internet na częstotliwościach i w sieci Aero2, budowanej przez Sferię, 40 proc. swoich abonentów, chce jak najszybciej umożliwić dostęp do tej usługi całej bazie klientów.

W II kwartale spółka ruszy z potrójną ofertą telewizji, telefonii i internetu, która ma zwiększyć lojalność klientów i w dłuższej, niekoniecznie tegorocznej perspektywie, przyczynić się do zmniejszenia churnu do poziomu jednocyfrowego wśród klientów usługi potrójnej z 10,1 proc. za 12 miesięcy zakończone 30 września 2009 roku.

"W pierwszym etapie budowania sieci przy 349 stacjach bazowych pokrycie dla naszej usługi szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii HSPA+ na częstotliwości 900 MHz wynosi 40 proc. abonentów Cyfrowego Polsatu i 50 proc. ludności Polski. Dalszy rozwój sieci zależeć będzie od tempa pozyskiwania abonentów dla usługi internetowej" - powiedział PAP w wywiadzie Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

"Najpierw chcemy zbudować zasięg, a potem dążyć do rozwijania pojemności sieci wraz z rosnącą sprzedażą usług. Jeśli chodzi o pokrycie Polski, to będziemy namawiać naszych partnerów, aby jak najszybciej zbudowali zasięg dla blisko 100 proc. bazy naszych abonentów" - dodał.

Pytany, czy byłby zadowolony, gdyby do końca 2010 roku 100 proc. klientów CP było w zasięgu usługi dostępu do internetu odpowiedział:

"Byłbym zadowolony, gdybyśmy jak najszybciej mogli oferować naszą nową usługę w sposób jednorodny dla wszystkich klientów".

Dostęp do internetu Cyfrowego Polsatu oferowany jest w technologii HSPA+ realizowanej na należących do Aero2 częstotliwościach 900 MHz. Sieć dla spółki Aero2 buduje Sferia, której głównym akcjonariuszem, podobnie jak Cyfrowego Polsatu jest Zygmunt Solorz-Żak.

Wiosną 2009 roku Cyfrowy Polsat chciał przejąć Sferię, ale do transakcji nie doszło, gdyż oprotestowali ją akcjonariusze mniejszościowi platformy. W ubiegłym tygodniu Solorz-Żak zadeklarował w zamian za 100 proc. akcji Sferii chęć przejęcia kontroli nad notowanym na GPW Hawe, który ma liczącą 1200 km sieć światłowodową. Pytany o komentarz do tych planów Libicki odpowiedział:

"Cyfrowy Polsat jest zainteresowany otrzymywaniem niezawodnego i taniego serwisu. Jeżeli rozmowy Sferii i Hawe, będą szły w tym kierunku, aby techniczna wydajność sieci była lepsza i ceny produktu niższe, to będę zadowolony. Hawe ma ten element infrastruktury telekomunikacyjnej, którego Sferia nie posiada i dlatego musi kupować usługi transmisji danych po infrastrukturze szkieletowej."

"W ubiegłym roku byłem bardzo zainteresowany inwestycją w Sferię. Nadal uważam, że słuszną koncepcją jest dysponowanie własną infrastrukturą do prowadzenia działalności gospodarczej. Już dziś posiadamy własne call center, fabrykę dekoderów, inwestujemy w sieć sprzedaży (mPunkt), więc naturalnym dla naszego modelu prowadzenia biznesu było zaangażowanie kapitałowe w sieć telekomunikacyjną. W najbliższym czasie nie planujemy żadnych tego typu kroków" - dodał.

Obecnie platforma cyfrowa koncentruje się na przygotowaniu komercyjnej potrójnej usługi telewizji, telefonu i internetu.

"Planujemy, aby usługa potrójna ruszyła w II kwartale. To jest nasz cel, który jest na dobrej drodze do realizacji. W drugim półroczu planujemy rozszerzyć naszą ofertę o usługę telefonii domowej" - powiedział prezes.

Od 2008 roku spółka jest operatorem telefonii mobilnej jako MVNO, korzystając z sieci PTC.

Libicki podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że zwiększenie liczby usług jest inwestycją w dalszy rozwój firmy oraz ma zwiększyć lojalność klientów największej platformy cyfrowej, która na koniec 2009 roku miała 3,2 mln abonentów.

"Wprowadzenie usług telekomunikacyjnych ma przed nami otworzyć nowe możliwości dalszego rozwoju. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby klientów korzystających z usług multi play. Liczymy, że będą oni zadowoleni z tej oferty i przez to bardziej lojalni wobec Cyfrowego Polsatu. Musimy jednak pozyskać takich użytkowników odpowiednio dużo, aby osiągnąć ekonomię skali. Myślę, że przy ponad 3 mln abonentów Cyfrowego Polsatu pozytywne oddziaływanie klientów usługi potrójnej na całą bazę, skutkujące zmniejszeniem churnu, to proces długofalowy, którego efekt będzie coraz bardziej widoczny wraz z upływem czasu" - powiedział.

Na koniec września 2009 roku wskaźnik odpływu klientów Cyfrowego Polsatu za 12 ostatnich miesięcy wyniósł 10,1 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyfrowy Polsat chce zaoferować internet wszystkim klientom

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!