Cyfrowy Polsat, który na początku lutego zaoferował internet na częstotliwościach i w sieci Aero2, budowanej przez Sferię, 40 proc. swoich abonentów, chce jak najszybciej umożliwić dostęp do tej usługi całej bazie klientów.
"W pierwszym etapie budowania sieci przy 349 stacjach bazowych pokrycie dla naszej usługi szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii HSPA+ na częstotliwości 900 MHz wynosi 40 proc. abonentów Cyfrowego Polsatu i 50 proc. ludności Polski. Dalszy rozwój sieci zależeć będzie od tempa pozyskiwania abonentów dla usługi internetowej" - powiedział PAP w wywiadzie Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
"Najpierw chcemy zbudować zasięg, a potem dążyć do rozwijania pojemności sieci wraz z rosnącą sprzedażą usług. Jeśli chodzi o pokrycie Polski, to będziemy namawiać naszych partnerów, aby jak najszybciej zbudowali zasięg dla blisko 100 proc. bazy naszych abonentów" - dodał.
Pytany, czy byłby zadowolony, gdyby do końca 2010 roku 100 proc. klientów CP było w zasięgu usługi dostępu do internetu odpowiedział:
"Byłbym zadowolony, gdybyśmy jak najszybciej mogli oferować naszą nową usługę w sposób jednorodny dla wszystkich klientów".
Dostęp do internetu Cyfrowego Polsatu oferowany jest w technologii HSPA+ realizowanej na należących do Aero2 częstotliwościach 900 MHz. Sieć dla spółki Aero2 buduje Sferia, której głównym akcjonariuszem, podobnie jak Cyfrowego Polsatu jest Zygmunt Solorz-Żak.
Wiosną 2009 roku Cyfrowy Polsat chciał przejąć Sferię, ale do transakcji nie doszło, gdyż oprotestowali ją akcjonariusze mniejszościowi platformy. W ubiegłym tygodniu Solorz-Żak zadeklarował w zamian za 100 proc. akcji Sferii chęć przejęcia kontroli nad notowanym na GPW Hawe, który ma liczącą 1200 km sieć światłowodową. Pytany o komentarz do tych planów Libicki odpowiedział:
"Cyfrowy Polsat jest zainteresowany otrzymywaniem niezawodnego i taniego serwisu. Jeżeli rozmowy Sferii i Hawe, będą szły w tym kierunku, aby techniczna wydajność sieci była lepsza i ceny produktu niższe, to będę zadowolony. Hawe ma ten element infrastruktury telekomunikacyjnej, którego Sferia nie posiada i dlatego musi kupować usługi transmisji danych po infrastrukturze szkieletowej."
"W ubiegłym roku byłem bardzo zainteresowany inwestycją w Sferię. Nadal uważam, że słuszną koncepcją jest dysponowanie własną infrastrukturą do prowadzenia działalności gospodarczej. Już dziś posiadamy własne call center, fabrykę dekoderów, inwestujemy w sieć sprzedaży (mPunkt), więc naturalnym dla naszego modelu prowadzenia biznesu było zaangażowanie kapitałowe w sieć telekomunikacyjną. W najbliższym czasie nie planujemy żadnych tego typu kroków" - dodał.
Obecnie platforma cyfrowa koncentruje się na przygotowaniu komercyjnej potrójnej usługi telewizji, telefonu i internetu.
"Planujemy, aby usługa potrójna ruszyła w II kwartale. To jest nasz cel, który jest na dobrej drodze do realizacji. W drugim półroczu planujemy rozszerzyć naszą ofertę o usługę telefonii domowej" - powiedział prezes.
Od 2008 roku spółka jest operatorem telefonii mobilnej jako MVNO, korzystając z sieci PTC.
Libicki podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że zwiększenie liczby usług jest inwestycją w dalszy rozwój firmy oraz ma zwiększyć lojalność klientów największej platformy cyfrowej, która na koniec 2009 roku miała 3,2 mln abonentów.
"Wprowadzenie usług telekomunikacyjnych ma przed nami otworzyć nowe możliwości dalszego rozwoju. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby klientów korzystających z usług multi play. Liczymy, że będą oni zadowoleni z tej oferty i przez to bardziej lojalni wobec Cyfrowego Polsatu. Musimy jednak pozyskać takich użytkowników odpowiednio dużo, aby osiągnąć ekonomię skali. Myślę, że przy ponad 3 mln abonentów Cyfrowego Polsatu pozytywne oddziaływanie klientów usługi potrójnej na całą bazę, skutkujące zmniejszeniem churnu, to proces długofalowy, którego efekt będzie coraz bardziej widoczny wraz z upływem czasu" - powiedział.
Na koniec września 2009 roku wskaźnik odpływu klientów Cyfrowego Polsatu za 12 ostatnich miesięcy wyniósł 10,1 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Cyfrowy Polsat chce zaoferować internet wszystkim klientom