Cyfrowy Polsat zaskoczył dobrymi wynikami

Cyfrowy Polsat zaskoczył dobrymi wynikami
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 2014 roku 132,1 mln zł i okazał się wyraźnie lepszy od konsensusu na poziomie 38,8 mln zł zysku.

Prognozy analityków dotyczące wyniku netto wahały się w przedziale od minus 39,8 mln zł do plus 98,8 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w drugim kwartale 2014 roku wyniósł 397,6 mln zł i był wyższy od średniej prognoz na poziomie 378,7 mln zł.

EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale wyniosła 708,9 mln zł, wobec konsensusu na poziomie 687,9 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 1.745,9 mln zł i były zbliżone do konsensusu na poziomie 1.717 mln zł.

W pierwszym półroczu Cyfrowy Polsat na poziomie skonsolidowanym miał 2.469,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 990,9 mln zł EBITDA, 617,1 mln zł EBIT oraz 230,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

Na dzień 30 czerwca 2014 roku poziom zadłużenia netto Cyfrowego Polsatu liczony wg. wartości bilansowej wyniósł 12.092,1 mln zł, zaś wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 3x. Z kolei poziom zadłużenia netto grupy liczony wg. wartości nominalnej wyniósł 11.233,9 mln zł, a wskaźnik dług netto/EBITDA 2,8x.

Łączna liczba RGU (revenue generating unit - PAP) grupy Cyfrowego Polsatu na koniec drugiego kwartału wyniosła 16.250.497 usług, z czego 12.023.369 usług przypada na usługi kontraktowe zaś 4.227.128 na usługi przedpłacone.

Średnie ARPU na klienta w segmencie usług kontraktowych w drugim kwartale wyniosło 85,3 zł, churn 8,8 proc., zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta 1,93 usług. W segmencie usług przedpłaconych ARPU na RGU wyniosło w drugim kwartale 17,9 zł.

Udziały w oglądalności segmentu telewizyjnego Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale wyniosły 23,6 proc. wobec 19,7 proc. w roku ubiegłym.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszej połowie 2014 roku wyniosły 1.908 mln zł i wzrosły rok do roku o 5 proc. Udział Cyfrowego Polsatu w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł rok do roku do 24,9 proc. z 22,4 proc.

Średnie zatrudnienie w grupie Cyfrowy Polsat wyniosło 4.199 osób w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2014 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyfrowy Polsat zaskoczył dobrymi wynikami

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!