PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Cyfryzacja tworzy miejsca pracy

Autor: wnp.pl (WGK)
27-08-2014 13:27
Cyfryzacja tworzy miejsca pracy
Fot. Fotolia

Postępująca cyfryzacja usług i rozwój sektora e-commerce przekłada się na zapotrzebowanie na nowych pracowników, szczególnie z działów sprzedaży i marketingu.

Według analizy firmy Michael Page głównym czynnikiem powodującym zwiększanie chęci zatrudniania w działach sprzedaży i marketingu jest postępująca digitalizacja usług i dynamiczny rozwój sektora e-commerce od lat odnotowującego coroczne dwucyfrowe wzrosty. Najbardziej widoczne zainteresowanie nowymi pracownikami tych działów wykazują firmy z sektora handlu detalicznego, najwięcej miejsc pracy oferują im firmy z sektora FMCG, natomiast najlepszy poziom zarobków przedsiębiorstwa działające w branży nowych technologii.
Zmiany związane z coraz większym znaczeniem gospodarki cyfrowej od kilkunastu miesięcy nasilają walkę pracodawców o najbardziej utalentowanych pracowników odpowiedzialnych za rozwój sprzedaży. Stale rośnie zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się sprzedażą z ramienia producenta do sieci detalicznych, co jest skutkiem postępującej konsolidacji rynku w kierunku sieci i - w efekcie - zmiany obrazu polskiego handlu.

- Istotny jest również rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży i wynikające z niego zapotrzebowanie na specjalistów e-commerce - mówi Paweł Woźniak, manager zespołu sprzedaż i marketing w firmie doradztwa personalnego Michael Page.
W przypadku ekspertów do spraw marketingu on-line wzrost zapotrzebowania jest skokowy. - Coraz więcej firm, w tym szczególnie z branży handlu detalicznego, podążając za potrzebami swoich klientów decyduje się na większą obecność w sieci poprzez rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Zatrudnienie profesjonalistów zarządzających budową wizerunku i zwiększaniem świadomości marek on-line oraz wzmacnianiem komunikacji marketingowej z klientami w tym kanale staje się więc kluczowe - komentuje Paweł Woźniak.

Cyfryzacja spowodowała zainteresowanie kierownikami marketingu internetowego z umiejętnościami technicznymi i zainteresowanych tematyką internetu i mobilności. Kierownik marketingu internetowego w sektorze handlu detalicznego może zarobić od 12 do 22 tys. zł. Dyrektor w firmie z sektora dóbr konsumenckich: na 20-40 tys. zł.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP