PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Cyfryzacja w Urzędzie Dozoru Technicznego

Autor: Piotr Kwiatkowski (UDT)
18-09-2013 15:11
Cyfryzacja w Urzędzie Dozoru Technicznego
Fot. Fotolia

Dostęp do danych zgromadzonych przez UDT na temat eksploatowanych urządzeń technicznych przez internet? Dla ich właścicieli - czemu nie! - pisze Piotr Kwiatkowski, dyrektor Zespołu Wspomagania Technicznego Urzędu Dozoru Technicznego.

Pod dozorem UDT znajduje się obecnie blisko milion sto tysięcy urządzeń eksploatowanych przez ponad 100 000 klientów. Codziennie nasi inspektorzy wykonują i dokumentują ok. 5000 badań. Jeżeli dodamy do tego korespondencję z klientami, prowadzenie dokumentacji finansowej, staje się oczywiste, że działalność Urzędu nie byłaby możliwa bez zaawansowanego wsparcia teleinformatycznego.
Historia

Informatyzację na szeroką skalę rozpoczęto w UDT już w latach 70. ubiegłego stulecia. Początkowo dane przetwarzane były w zewnętrznych, specjalistycznych ośrodkach obliczeniowych. W latach 80., po pojawieniu się komputerów klasy PC, w UDT zaczęto tworzyć własne bazy danych klientów i dozorowanych urządzeń.

W latach 90. kierownictwo UDT powierzyło specjalnie dobranym programistom w kraju zadanie stworzenia pierwszego specjalnego oprogramowania na potrzeby obsługi baz danych urządzeń objętych dozorem. W rezultacie w 29 ówczesnych Inspektoratach Dozoru Technicznego wdrożono Zintegrowany System Informatyczny (ZSI) - nowoczesny, oparty o relacyjne bazy danych system wspierający obsługę wszystkich zadań ustawowych. System ten pozwolił na optymalizację procesu planowania i kontrolę realizacji badań okresowych, a także na nadzór nad jakością i terminowością wykonywania bieżących zleceń otrzymywanych od klientów.

ZSI rozszerzany, ulepszany i działający w UDT do dziś, był pierwszym w Polsce systemem informatycznym, w którym zostały zinformatyzowane wszystkie wewnętrzne procedury związane z dokumentowaniem ustawowych badań technicznych.
Dysponując taką bazą informatyczną, kierownictwo UDT podjęło decyzję o uruchomieniu platformy iUDT - interfejsu pozwalającego na udostępnienie naszym klientom zasobów teleinformatycznych UDT związanych z eksploatowanymi przez nich urządzeniami technicznymi.

Centralizacja sytemu

Pierwszym krokiem do udostępnienia klientom informacji związanych z eksploatowanymi przez nich urządzeniami była centralizacja systemu. Wszystkie dane zostały przeniesione z 29 budynków oddziałów terenowych do jednej, centralnej bazy. Dzięki umieszczeniu danych w jednym miejscu mogliśmy zabezpieczyć dostęp do nich za pomocą wysokiej klasy urządzeń i oprogramowania.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 070 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

324 408 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP