Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czajkowski, prezes HP Polska: w 2009 r. sprzedaż komputerów desktop może spaść nawet o 30%

Autor: wnp.pl (JM)
25-08-2009 09:52
Czajkowski, prezes HP Polska: w 2009 r. sprzedaż komputerów desktop może spaść nawet o 30%

- Na dokładne oszacowanie skutków kryzysu na polskim rynku jest jeszcze za wcześnie - mówi Paweł Czajkowski, prezes Hewlett-Packard Polska. - Dotychczasowe wyniki badań Gartnera i IDC raczej nie są optymistyczne.

Nasz rozmówca zauważa, że mogą spełnić się pesymistyczne prognozy wskazujące, iż w 2009 r. sprzedaż komputerów desktop spadnie nawet o 30%. - Bez wątpienia czas dekoniunktury czyli redukcji budżetów i mniejszej liczby projektów może poważnie wpłynąć na rynek, z którego wzmocnieni wyjdą tylko najsilniejsi gracze - mówi Paweł Czajkowski.
Prezes HP Polska wskazuje tendencje, które wpłyną na kształt rynku IT po wyjściu z kryzysu. - Przede wszystkim ma to związek ze zmianą sposobu patrzenia na IT - mówi Paweł Czajkowski. - Wzrasta zainteresowanie maksymalnie oszczędnymi a zarazem efektywnymi i wydajnymi rozwiązaniami. Narzędzia IT postrzegane są jako sposób na usprawnienie procesów biznesowych. Bez wątpienia wpłynie to na ofertę produktową w najbliższych latach.

Wskazówką w odniesieniu do przyszłości rynku IT mogą być wyniki badań przeprowadzonych przez PSB-Research i Hewlett-Packard wśród kadry kierowniczej przedsiębiorstw całego świata, osób odpowiedzialnych za działalność biznesową lub sprawy techniczne. - Uzyskane wyniki wyraźnie wskazują, że większość dyrektorów planuje w najbliższych miesiącach realizować projekty związane z konsolidacją infrastruktury informatycznej oraz zmniejszaniem jej nadwymiarowości, tak aby stała się bardziej ekonomiczna - wyjaśnia prezes Czajkowski.

Badani wskazywali, że w celu osiągnięcia porównywalnego poziomu usług przy niższych kosztach, zamierzają podjąć działania związane z konsolidacją serwerów i pamięci masowej (56%), wirtualizacją (49%), modernizacją lub konsolidacja aplikacji (45%) oraz automatyzacją (41%).

- Ciekawą zmianą, jaką obserwujemy w ostatnim czasie jest także rosnące zainteresowanie leasingiem, które powinno się utrzymywać po wyjściu z kryzysu - mówi Paweł Czajkowski. - Coraz więcej firm decyduje się na taką formę zakupu sprzętu, chociaż wcześniej nie było to aż tak popularne w tej branży. W odpowiedzi na to HP poszerzył swoją ofertę o elastyczne możliwości finansowania i leasingu za pośrednictwem działu usług finansowych HP (HP Financial Services), w tym także o programy leasingu z oprocentowaniem 0%.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP