Czesi śmieją się w reklamie z Polaków. T-Mobile przeprasza

Czesi śmieją się w reklamie z Polaków. T-Mobile przeprasza
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Operator komórkowy w Czechach T-Mobile poinformował w czwartek, że rozważa usunięcie z mediów reklamy obrażającej Polaków. To reakcja na ogłoszony dzień protest ambasady RP w Pradze.

"Ponieważ relacje z Polską są dla nas bardzo ważne, prezes (T-Mobile) zaproponował pani ambasador osobiste spotkanie. Rozważamy też możliwość zdjęcia reklamy" - przekazała rzeczniczka firmy Martina Kemrova w oświadczeniu przesłanym PAP.

Podkreśliła, że autorom reklamy jest bardzo przykro, iż spot został negatywnie odebrany przez Polaków, a polska ambasador w Pradze odebrała go jako dyskryminujący.

"Naszym celem w żadnym przypadku nie było w jakikolwiek sposób poniżanie Polaków ani ściąganie na nich uwagi. Bardzo cenimy sobie dobre stosunki z Polską i nie zamierzamy ich naruszać" - napisała Kemrova.

Jednocześnie zwróciła uwagę, że specyficzne poczucie humoru, przerysowania i absurdalne żarty są stałym elementem spotów reklamujących operatora. Kemrova przypomniała również, że w poprzednich kampaniach reklamowych można odnaleźć również odwołania do innych grup społecznych, np. rowerzystów czy kulturystów.

Rzeczniczka powiedziała, że podobne przerysowania są z powodzeniem stosowane w czeskich reklamach. Niedawno w mediach pojawiła się słowacka reklama, które żartobliwie punktowała niektóre cechy Czechów, a mimo to spotkała się z ogólną akceptacją - dodała.

Oświadczenie zostało wydane w odpowiedzi na protest, jaki w środę wystosowała do prezesa firmy ambasador RP w Pradze Grażyna Bernatowicz. Dotyczył on reklamy, w której instruktor narciarstwa po przekroczeniu czeskiej granicy natrafia na przebranego za drzewo Polaka. Ten okazuje się obwoźnym handlarzem sprzedającym różnego rodzaju buble. Po krótkiej wymianie zdań prowadzonej łamaną polszczyzną narciarz wymienia u polskiego handlarza telefon na nowy, ale ten natychmiast się psuje. W tym czasie Polak znika i jest już za późno na wycofanie się z transakcji. W tym czasie lektorka przekonuje, że korzystniejsze będzie skorzystanie z usług operatora.

Pavel Brabec ze stowarzyszenia czeskich agencji reklamowych przyznał, że reklama T-Mobile najprawdopodobniej nie spodobałaby mu się, gdyby był Polakiem, oraz że przedstawianie grup narodowościowych w reklamie to delikatna kwestia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czesi śmieją się w reklamie z Polaków. T-Mobile przeprasza

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!