PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czesi śmieją się w reklamie z Polaków. T-Mobile przeprasza

Autor: PAP
04-12-2014 18:50
Czesi śmieją się w reklamie z Polaków. T-Mobile przeprasza

"Naszym celem w żadnym przypadku nie było w jakikolwiek sposób poniżanie Polaków ani ściąganie na nich uwagi. Bardzo cenimy sobie dobre stosunki z Polską i nie zamierzamy ich naruszać" - napisała rzeczniczka T-Mobile.

Fot. Qualle/wikimedia,licencja Creative Commons

Operator komórkowy w Czechach T-Mobile poinformował w czwartek, że rozważa usunięcie z mediów reklamy obrażającej Polaków. To reakcja na ogłoszony dzień protest ambasady RP w Pradze.

"Ponieważ relacje z Polską są dla nas bardzo ważne, prezes (T-Mobile) zaproponował pani ambasador osobiste spotkanie. Rozważamy też możliwość zdjęcia reklamy" - przekazała rzeczniczka firmy Martina Kemrova w oświadczeniu przesłanym PAP.
Podkreśliła, że autorom reklamy jest bardzo przykro, iż spot został negatywnie odebrany przez Polaków, a polska ambasador w Pradze odebrała go jako dyskryminujący.

"Naszym celem w żadnym przypadku nie było w jakikolwiek sposób poniżanie Polaków ani ściąganie na nich uwagi. Bardzo cenimy sobie dobre stosunki z Polską i nie zamierzamy ich naruszać" - napisała Kemrova.

Jednocześnie zwróciła uwagę, że specyficzne poczucie humoru, przerysowania i absurdalne żarty są stałym elementem spotów reklamujących operatora. Kemrova przypomniała również, że w poprzednich kampaniach reklamowych można odnaleźć również odwołania do innych grup społecznych, np. rowerzystów czy kulturystów.

Rzeczniczka powiedziała, że podobne przerysowania są z powodzeniem stosowane w czeskich reklamach. Niedawno w mediach pojawiła się słowacka reklama, które żartobliwie punktowała niektóre cechy Czechów, a mimo to spotkała się z ogólną akceptacją - dodała.

Oświadczenie zostało wydane w odpowiedzi na protest, jaki w środę wystosowała do prezesa firmy ambasador RP w Pradze Grażyna Bernatowicz. Dotyczył on reklamy, w której instruktor narciarstwa po przekroczeniu czeskiej granicy natrafia na przebranego za drzewo Polaka. Ten okazuje się obwoźnym handlarzem sprzedającym różnego rodzaju buble. Po krótkiej wymianie zdań prowadzonej łamaną polszczyzną narciarz wymienia u polskiego handlarza telefon na nowy, ale ten natychmiast się psuje. W tym czasie Polak znika i jest już za późno na wycofanie się z transakcji. W tym czasie lektorka przekonuje, że korzystniejsze będzie skorzystanie z usług operatora.

Pavel Brabec ze stowarzyszenia czeskich agencji reklamowych przyznał, że reklama T-Mobile najprawdopodobniej nie spodobałaby mu się, gdyby był Polakiem, oraz że przedstawianie grup narodowościowych w reklamie to delikatna kwestia.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP