PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy samoobsługowe banki zastąpią tradycyjne oddziały?

Autor: Polskie Radio (Dominik Olędzki)
30-07-2014 15:42

W Polsce pojawiło się już kilka samoobsługowych oddziałów bankowych. Czy to oznacza, że pracownicy tradycyjnych oddziałów placówek finansowych muszą pakować manatki i szukać nowej pracy? Portal gospodarka.polskieradio.pl zapytał o to Andrzeja Lecha, prezesa zarządu Fundacji Warszawski Instytut Bankowości?



Takie miejsca wyposażone są w kamerkę internetową – dzięki której, za pomocą wideokonferencji można połączyć się z konsultantem. Znajdują się w nich również ekrany dotykowe, czytniki biometryczne, czujniki zbliżeniowe i skanery dowodów osobistych. Wszystko to ma usprawnić załatwianie formalności w banku - wykluczając bezpośredni kontakt z konsultantem.

– O tego typu placówkach nie należy mówić jak o innych formach kompletnego banku – uważa Andrzej Lech. Jego zdaniem, jest to nowa forma uprawiania bankowości, która ma sens i przyszłość jako emanacja postępu technologicznego. Większość prostych usług bankowych już ma charakter samoobsługowy i realizowana jest bez fizycznego kontaktu z bankiem – np. przy korzystaniu z komputera, czy smartfona.

Na pewno czekają nas redukcje personelu oddziałów bankowych

Do tych czynności ludzi potrzeba coraz mniej i ten proces będzie postępował. Redukcja pracowników w placówkach bankowych jest zrozumiała. Oddziałów też może ubywać.

– Bankowość jednak zawsze będzie uprawiana przez ludzi – dodaje Lech. Jeżeli uświadomimy sobie, że polega ona na wykorzystywaniu powierzonych przez nas pieniędzy i pożyczeniu nam pieniędzy – bo to są jej najistotniejsze elementy – to z tym zawsze wiąże się ryzyko oraz odpowiedzialność za pieniądze. Jeżeli tak podchodzimy do bankowości, to wszystkie codzienne sprawy może za nas załatwiać automat, ściana w galerii handlowej, czy komputery.

– Natomiast tam, gdzie się ma rozstrzygać kwestia, dlaczego czujemy się związani z danym bankiem i dlaczego konkretny bank obdarzyliśmy zaufaniem – to jest sytuacja, kiedy ludzie muszą się kontaktować ze sobą. Automat może być tylko elementem wspomagającym – ale nie zastępuje istoty tego, co się między bankiem a klientem dzieje. -Myślę, że nie grozi sytuacja, w której zniknął placówki bankowe – dodaje prezes Fundacji.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP