PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy samoobsługowe banki zastąpią tradycyjne oddziały?

Autor: Polskie Radio (Dominik Olędzki)
30-07-2014 15:42

W Polsce pojawiło się już kilka samoobsługowych oddziałów bankowych. Czy to oznacza, że pracownicy tradycyjnych oddziałów placówek finansowych muszą pakować manatki i szukać nowej pracy? Portal gospodarka.polskieradio.pl zapytał o to Andrzeja Lecha, prezesa zarządu Fundacji Warszawski Instytut Bankowości?



Takie miejsca wyposażone są w kamerkę internetową – dzięki której, za pomocą wideokonferencji można połączyć się z konsultantem. Znajdują się w nich również ekrany dotykowe, czytniki biometryczne, czujniki zbliżeniowe i skanery dowodów osobistych. Wszystko to ma usprawnić załatwianie formalności w banku - wykluczając bezpośredni kontakt z konsultantem.

– O tego typu placówkach nie należy mówić jak o innych formach kompletnego banku – uważa Andrzej Lech. Jego zdaniem, jest to nowa forma uprawiania bankowości, która ma sens i przyszłość jako emanacja postępu technologicznego. Większość prostych usług bankowych już ma charakter samoobsługowy i realizowana jest bez fizycznego kontaktu z bankiem – np. przy korzystaniu z komputera, czy smartfona.

Na pewno czekają nas redukcje personelu oddziałów bankowych

Do tych czynności ludzi potrzeba coraz mniej i ten proces będzie postępował. Redukcja pracowników w placówkach bankowych jest zrozumiała. Oddziałów też może ubywać.

– Bankowość jednak zawsze będzie uprawiana przez ludzi – dodaje Lech. Jeżeli uświadomimy sobie, że polega ona na wykorzystywaniu powierzonych przez nas pieniędzy i pożyczeniu nam pieniędzy – bo to są jej najistotniejsze elementy – to z tym zawsze wiąże się ryzyko oraz odpowiedzialność za pieniądze. Jeżeli tak podchodzimy do bankowości, to wszystkie codzienne sprawy może za nas załatwiać automat, ściana w galerii handlowej, czy komputery.

– Natomiast tam, gdzie się ma rozstrzygać kwestia, dlaczego czujemy się związani z danym bankiem i dlaczego konkretny bank obdarzyliśmy zaufaniem – to jest sytuacja, kiedy ludzie muszą się kontaktować ze sobą. Automat może być tylko elementem wspomagającym – ale nie zastępuje istoty tego, co się między bankiem a klientem dzieje. -Myślę, że nie grozi sytuacja, w której zniknął placówki bankowe – dodaje prezes Fundacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 967 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP