Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czym kierują się duże firmy wybierając rozwiązania telekomunikacyjne?

Autor: wnp.pl (JM)
19-03-2013 08:39
Czym kierują się duże firmy wybierając rozwiązania telekomunikacyjne?
fot. PTWP

- Większe firmy wybierając rozwiązania telekomunikacyjne preferują rozwiązania zwiększające mobilność i efektywność pracy, zwracają jednak dużo większą wagę na bezpieczeństwo, niż mniejsze podmioty – zwraca uwagę Maciej Glapiński, kierownik działu komercjalizacji usług, biuro wsparcia biznesowego Polkomtel.

- Skoro ze smartfonu mamy dostęp do zasobów firmowych, maili z załącznikami, to telefon musi być tak samo chroniony jak firmowy komputer, przy czym ten pierwszy jest dużo bardziej narażony na zgubienie lub kradzież – przestrzega nasz rozmówca.
W dziedzinie telefonii, szczególnie w tzw. Uniffed Communictions, zdaniem Macieja Glapińskiego, możliwości oferowane obecnie przez producentów znacznie wyprzedzają chęć korzystania z wyrafinowanych funkcji przez użytkowników.

- Widać to szczególnie w rozwiązaniach IP – PABX, chociaż te głównie współpracują z telefonami stacjonarnymi lub z mobilnymi z zainstalowanym dodatkowym oprogramowaniem – mówi. - Ciekawszą alternatywą stają się oferowane przez operatorów wirtualne centrale abonenckie, gdzie z zachowaniem funkcjonalności central telefonicznych możemy korzystać z telefonów komórkowych. Możemy powiedzieć, że w pewnym sensie inteligencja firmowej sieci telekomunikacyjnej przeniesiona jest do sieci operatora.

- Koniecznością dla wszystkich usług mobilnych jest szybki i stabilny dostęp do Internetu – przekonuje Maciej Glapiński. - Łącząc rozwiązania hostowane (cloud computing) z technologią LTE, tak samo wygodnie jak w biurze, możemy pracować w parku na ławce. Szybko i stabilnie.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że większość oferowanych obecnie usług tlekomunikacyjnych dla biznesu świadczona jest w modelu typu cloud, tym bardziej, że dla operatora jest to bardzo naturalny model oferty.

- Dla firm natomiast są one tańsze, nie wymagają inwestycji i pozwalają dopasować strukturę usług do aktualnej wielkości przedsiębiorstwa – wyjaśnia Maciej Glapiński. - Dla przykładu, można zakupić tyle skrzynek pocztowych ile jest potrzebne w przedsiębiorstwie bez potrzeby instalowania serwerów „na wyrost” o pojemności mogącej obsłużyć przyszłych potencjalnych użytkowników. U podstaw sukcesu usług świadczonych w architekturze cloud leży szybki dostęp do internetu, stąd też w naszej strategii postawiliśmy na szybki rozwój LTE.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP