PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

D. Piotrowski, Microsoft: zaciera się granica między biznesem a tradycyjnym konsumentem

Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)
19-12-2013 09:27
D. Piotrowski, Microsoft: zaciera się granica między biznesem a tradycyjnym konsumentem
fot. Microsoft

Przenikanie biznesu i nowych technologii dla wielu firm jest motorem napędowym. O roli innowacyjności w IT i gospodarce, oczekiwaniach użytkowników i wpływie nowych technologii na świat z portalem wnp.pl rozmawia Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Enterprise w polskim oddziale Microsoft.

Branża IT przez długi czas dostarczała przedsiębiorstwom usługi i rozwiązania zastępujące pracę ręczną, przyspieszające procesy biznesowe. Od niedawna można odnieść wrażenie, że to rozwiązania informatyczne kreują nowe usługi, czy wręcz potrzeby. Jak wyglądają relacje IT z innymi branżami gospodarki?
- Przenikanie biznesu i nowych technologii dla wielu firm jest motorem napędowym. Przed laty IT w firmie odpowiadało za podstawowe funkcje, jak komunikacja pracowników, dostarczenie im podstawowych narzędzi, a później zwiększanie szybkości i podnoszenie poziomu bezpieczeństwa. Te elementy oczywiście pozostały w systemach informatycznych, ale są już punktami stałymi – ich obecność jest niezbędna i już nawet się o nich nie rozmawia. Szybkość, niezawodność i bezpieczeństwo – te kwestie nie podlegają dyskusji i kompromisom.

Zmiany to z jednej strony wynik rozwoju samego IT, ale także zmieniających się modeli biznesowych. Moim zdaniem nie ma potrzeby dyskutować czy najpierw były innowacje technologiczne, a potem nowe modele biznesowe, czy odwrotnie. To jak rozważania czy pierwsza była kura, czy jajko. Wszystko się tak mocno zazębia i przenika, że trudno dziś oceniać, czy najpierw pojawia się pomysł biznesowy, czy innowacyjna technologia, która ten pomysł pomaga zrealizować.

A apetyt rośnie w miarę jedzenia i innowacyjne technologie prowadzą do nowych oczekiwań użytkowników. Jakich?

- Dziś oczekuje się, by na ekranie komputera, tabletu, czy smartfonu pojawiały się informacje dla pracowników najważniejsze, potrzebne im do wykonywania ich zadań i podejmowania decyzji. Informacje, które można analizować, tak by szybciej i sprawniej prowadzić działania biznesowe. Odbiorcami usług wspólnych działu IT i osób odpowiedzialnych za biznes stali się wszyscy pracownicy. To duża zmiana – w przeszłości były to węższe grupy, np. księgowość, czy działy obsługi klienta. A współcześnie to już absolutnie wszyscy, każdy ma jakąś rolę w organizacji i powinien mieć dostęp do odpowiednich zasobów i danych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP