PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Debiut iPhone'a z przeszkodami

Autor: Gazeta Wyborcza
13-07-2008 22:10

100 na godzinę - w tym tempie znikały z półek sklepów nowe iPhone'y. Nie obyło się jednak bez wpadek.

Pod sklepem Apple na 59. ulicy na nowojorskim Manhattanie ustawiły się tłumy. Kolejki były co prawda krótsze niż przed rokiem, ale wystarczyły, by premiera nowej wersji telefonu Apple była szeroko komentowana w prasie i telewizjach na całym świecie - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Apple po raz kolejny padł jednak ofiarą własnego sukcesu marketingowego - zainteresowanie było tak duże, że wielu amatorów, którzy chcieli jak najszybciej mieć w ręku nowy supergadżet, musiało zdecydować się na zakup modelu o mniejszej pamięci. Tradycyjnie najsłabszym ogniwem okazał się proces aktywacji, bez którego urządzenie jest praktycznie bezużyteczne - obciążenia nie wytrzymały serwery serwisu iTunes, co na własnej skórze odczuli klienci we wszystkich 21 krajach, gdzie w piątek ruszyła sprzedaż iPhone'ów nowej generacji. Podobnie było przed rokiem, kiedy na aktywację pierwszych iPhone'ów trzeba było czekać nawet kilka dni.

W porównaniu z pierwszymi modelami ładowanie stron internetowych trwa 2-5 razy krócej, jak twierdzi spółka - nowe iPhone'y mogą się już łączyć z internetem przez szybką sieć 3G, jest też moduł nawigacyjny GPS. Zaś w ramach iTunes spółka otworzyła App Store, sklep z dodatkowymi programami dla iPhone'ów (Apple zabiera dla siebie 30 proc. ceny, reszta trafia do producenta aplikacji; ale jest też sporo darmowych programów).

iPhone 3G wciąż ma niedociągnięcia poprzedniej wersji. Wśród najważniejszych braków wymienia się niemożność wybierania numerów za pomocą głosu czy brak funkcji kopiuj/wklej. Konkurencji ustępuje wbudowany aparat fotograficzny, nie ma też możliwości nagrywania nim filmów wideo, zaś obsługa połączeń w sieci 3G znacznie skraca czas działania baterii.

Nowe telefony Apple są dużo tańsze od poprzedników. Model 16-gigabajtowy w USA kosztuje 299 USD, a 8-gigabajtowy - 199 USD. Rok temu za pierwsze urządzenia trzeba było zapłacić 599 lub 499 USD. Jednak do tych cen należy doliczyć obowiązkowy dwuletni kontrakt z operatorem za wysoki miesięczny abonament.

Operatorzy jak ognia unikają jednak podania jakichkolwiek szczegółów dotyczących premiery iPhone'a w Polsce. W sieciach Orange i Era nie można dowiedzieć się wiele więcej ponad to, że telefon trafi na półki pod koniec roku. Przedstawiciele sieci Plus przyznają, że iPhone powinien się znaleźć też i w ich ofercie. Nie są jednak przekonani, że znacząco wpłynie to na sprzedaż, prawdopodobnie bowiem będzie on dostępny tylko w ofertach z najwyższym abonamentem - napisano w "Gazecie Wyborczej".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.