PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dell pojawi się w Tesco i ElectroWorld

Autor: Rzeczpospolita
08-05-2008 05:38

Notebooki Della trafią do polskich sklepów. Amerykański koncern rozbudowuje w tym celu łódzką fabrykę.

– Nasze komputery pojawią się w sklepach Tesco i Electro World – powiedział “Rzeczpospolitej” Rafał Branowski, dyrektor marketingu Dell Polska. Kiedy? Tego firma nie chce ujawnić. Wiadomo jedynie, że przygotowuje się do zwiększenia produkcji. Do końca roku moce fabryki Della w Łodzi podwoją się. Zamiast dwóch linii montażowych będą aż cztery, a zatrudnienie znajdzie 1200 osób. Trzecia linia ruszy już jesienią.
Dell pojawi się w sklepach, bo do wielu potencjalnych klientów firma nie docierała. Sklepy uzupełnią jej sprzedaż bezpośrednią, której odbiorcą są obecnie głównie firmy. Ta globalna strategia została przyjęta w połowie ubiegłego roku. – W USA, w sieci supermarketów Wal-Mart, a potem w innych krajach, przyniosła efekty. Będzie rozszerzana – dodał Rafał Branowski. Także partnerzy – DSGi, właściciel sklepów Electro World oraz sieć Tesco nie chcą zdradzić terminu. – Nie jest prawdą, o czym pisały niektóre media, że już od stycznia obecnego roku mieliśmy oferować w Polsce produkty firmy Dell. O nowej ofercie poinformujemy we właściwym czasie – powiedział nam Przemysław Skory, rzecznik Tesco Polska.

Efektów wartej 200 mln euro inwestycji Della w Polsce nie widać w statystykach. Drugi na świecie producent nie mieści się u nas w pierwszej piątce dostawców komputerów. Jeszcze gorszą, siódmą pozycję ma wśród producentów notebooków. Pomimo to Dell jest zadowolony z inwestycji w Polsce.

– To bardzo efektywne przedsięwzięcie. Dzięki polskiej fabryce czas dostaw do klientów m.in. w Niemczech, Francji, krajach skandynawskich, bałkańskich, Rosji skróciliśmy od dwóch do siedmiu dni – mówi Rafał Branowski.

Analitycy nie dziwią się, że firma nie przypuściła wcześniej ataku na polski rynek konsumencki. – Światowi konkurenci: HP, Acer, Asus, Toshiba mają większe doświadczenie na rynku detalicznym w Polsce. Dell nie może narażać swej marki, wchodząc na nowy rynek bez przygotowania, m.in. bez odpowiednich mocy produkcyjnych, które wesprą promocje, a potem obsługę rynku – powiedział nam Jarosław Smulski, analityk IDC Poland.

Amerykańska firma chce dotrzeć do szerszej grupy odbiorców także poprzez wprowadzony już w USA, a ostatnio ogłoszony w Polsce program partnerski. Partnerzy przy okazji sprzedaży sprzętu amerykańskiej marki mają oferować np. dodatkowe usługi. Pierwsi partnerzy w Polsce już są.

W sprzedaży detalicznej Dell zaoferuje m.in. notebooki specjalnie przygotowane dla indywidualnych nabywców (Inspiron, XPS) oraz dla małego biznesu (Vostro). Oferta Della może okazać się jedną z atrakcyjniejszych. Jej sprzęt będzie można kupić najprawodpodobniej poniżej 2 tys. zł Ceną rywalizowałyby więc m.in. z ofertą firmy Acer, lidera polskiego rynku notebooków, który sprzedał ich w ubiegłym roku 313 tys.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 569 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 192 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP