Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dla firm telekomunikacyjnych energetyka jest jednym z priorytetów

Autor: wnp.pl (JM)
18-06-2013 08:42
Dla firm telekomunikacyjnych energetyka jest jednym z priorytetów
Fot. Fotolia

- Problemem energetyki są mało przejrzyste i często zmieniające się przepisy, opóźnienia w dostosowaniu prawa polskiego do przepisów unijnych, a także rozbieżności pomiędzy nowelizacjami prawa a realiami biznesu - uważa Marcin Grygielski, Territory Manager Eastern Europe, Interactive Intelligence. - Jednak są to aspekty niezależne od sytuacji gospodarczej.

Zdaniem naszego rozmówcy, popyt odbiorców prywatnych na energię stale rośnie, a regulacja rynku w zakresie taryfowania cen energii dla gospodarstw domowych pozwala spółkom z sektora energetycznego dość spokojnie patrzeć w przyszłość.
- Choć większość inwestycji o znaczeniu strategicznym opóźnia się ze względu na sytuację prawną, energetyka cieszy się w Polsce dobrą kondycją finansową - zauważa Marcin Grygielski. - Dla dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych, branża energetyczna jest jednym z priorytetów.

Jak podkreśla przedstawiciel Interactive Intelligence, w dziedzinie systemów Unified Communications w przeciągu najbliższych kilku lat energetyka będzie jednym z sektorów o największym potencjale inwestycyjnym w Polsce.

- Branża energetyczna posiada ogromny potencjał inwestycyjny, ale jest równocześnie trudnym i wymagającym klientem dla dostawców rozwiązań komunikacyjnych - mówi Marcin Grygielski. - Kluczową kwestię stanowi bezpieczeństwo i ciągłość zapewniania usług.

Energetyka wymaga dostępności oprogramowania na poziomie bliskim 100%, dorównującego systemom ratowania życia. - W sektorze finansowym lub przemysłowym jeden lub dwa dni rocznie przerwy w działaniu systemu nie stanowi żadnego problemu, w spółkach energetycznych nawet godzinny brak kontaktu z numerem 991 może okazać się tragiczny w skutkach - przestrzega nasz rozmówca. - Dlatego w projektach dla firm z tej branży stosujemy nie tylko dwustopniowy, ale wręcz trójstopniowy mechanizm zabezpieczania przed awarią. Wszystkie krytyczne elementy systemu zostają potrojone.

Branży energetyczna wymaga również zaawansowanych modyfikacji oprogramowania komunikacyjnego pod kątem specyficznych dla tego sektora procesów biznesowych. - Systemy „z pudełka” nie mają tutaj racji bytu - mówi Marcin Grygielski. - Częstymi wymaganiami w procedurach przetargowych jest integracja z systemem billingowym i mechanizmami text-to-speech, możliwość zaawansowanej priorytetyzacji połączeń pod kątem obsługi numeru ratującego życie, a także umiejętność obsługi nagłych szczytów komunikacyjnych w przypadku awarii. Obserwujemy również wzrastającą świadomość technologiczną branży, coraz częściej spotykamy się z zapytaniami o wdrożenie pilotażowe, spełniające kluczowe z perspektywy klienta wymagania technologiczne.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP