PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego CBPA będzie przyszłością MŚP?

Autor: wnp.pl (JM)
24-10-2012 08:09

- Rozwiązaniem przyszłości dla firm zaplecza przemysłowego są narzędzia usprawniające efektywną obsługę zgłoszeń helpdesku - przekonuje Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence.

Zdaniem naszego rozmówcy, dostępne do tej pory na rynku rozwiązania automatyzacji procesów (tzw. workflow) były zdecydowanie zbyt skomplikowane i drogie dla sektora MŚP.
- Przełomem w tej dziedzinie mogą stać się technologie automatyzacji procesów stworzone na bazie infrastruktury komunikacyjnej (tzw. Communications-Based-Process-Automation lub CBPA) – wyjaśnia Marcin Grygielski. - Systemy tego typu wykorzystują narzędzia znane od lat w call center do zarządzania procesem biznesowym. Proces staje się kolejnym kanałem komunikacji, kolejkowanym, kierowanym i monitorowanym na tej samej zasadzie, co połączenia telefoniczne czy emaile.

Przedstawiciel Interactive Intelligence analizuje zastosowanie aplikacji CBPA w procesie obsługi helpdesku. Pierwszym zdarzeniem jest w tym wypadku przesłanie przez użytkownika zgłoszenia serwisowego. Konsultant helpdesku przyjmuje zgłoszenie – niezależnie od tego, czy zostanie przesłane przez telefon, za pomocą wiadomości email czy sms - i rozpoczyna proces jego realizacji. System automatycznie przesyła formularz zgłoszenia do osób zaangażowanych w jego obsługę, sprawdza dostępność zasobów, monitoruje status realizacji zgłoszenia i wysyła automatyczne powiadomienia do użytkownika o jego wybranych krokach.

- Technologia CBPA nie tylko przyspiesza przebieg procesu i odciąża pracowników od uciążliwych czynności, jak chociażby własnoręcznego wpisywania danych użytkownika do formularza zgłoszenia, upewniania się co do dostępności danych zasobów, ale również umożliwia ich uproszczenie, identyfikację „wąskich gardeł”, kontrolę i efektywne rozliczanie pracowników z czasu, jaki poświęcają na wykonywanie poszczególnych zadań - wylicza Marcin Grygielski.

Każde zgłoszenie serwisowe rozpoczyna ściśle monitorowany i kontrolowany ciąg zdarzeń, przekazywanych automatycznie pomiędzy poszczególnymi działami w firmie. Przełożeni posiadają w każdym momencie informację o stopniu zaawansowania procesu, natomiast konsultant helpdesku może informować użytkownika na bieżąco o przewidywanym terminie zakończenia sprawy.

- CBPA to sposób na oszczędności budżetowe bez ryzyka utraty wydajności - przekonuje Marcin Grygielski. - W aktualnej niepewnej sytuacji ekonomicznej może stać się znaczącym czynnikiem przewagi konkurencyjnej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP