PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego informatyczne patchworki rozchodzą się na szwach?

Autor: wnp.pl (jm)
02-07-2014 09:20
Dlaczego informatyczne patchworki rozchodzą się na szwach?
fot. Fotolia

- Najważniejszym trendem, motywującym inwestycje telekomunikacyjne w firmach z sektora przemysłowego w pierwszej połowie bieżącego roku była potrzeba centralizacji i ujednolicenia infrastruktury informatycznej – zauważa Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej Interactive Intelligence.

Zdaniem naszego rozmówcy, przedsiębiorstwa z tej branży tradycyjnie charakteryzują się rozproszoną, wielooddziałową strukturą, z którą często wiąże się wysoka różnorodność wykorzystywanych systemów informatycznych.
- W trakcie dynamicznego rozwoju organizacji, poszczególne oddziały często lokalnie podejmują decyzje o wyborze danej technologii i danego dostawcy, przez co infrastruktura teleinformatyczna dużych firm przemysłowych czasem przypomina artystyczny patchwork – uważa Marcin Grygielski. - Niestety, integracja różnych systemów jest o wiele trudniejsza niż zszycie kawałków materiału, zatem informatyczne patchworki zazwyczaj rozchodzą się na szwach.

Przedstawiciel Interactive Intelligence wskazuje, że w czasie ostatnich kilku miesięcy w sektorze finansowym rosła liczba projektów polegających na migracji od wielopunktowych rozwiązań telekomunikacyjnych do zintegrowanych systemów od jednego dostawcy, pozwalających na centralne zarządzanie, monitoring jakości pracy oraz kontrolę kosztów utrzymania oprogramowania.

- System od jednego dostawcy oznacza nie tylko ułatwione zarządzanie, wyższą wydajność i łatwość wprowadzania dodatkowych integracji, ale również szybsze rozwiązywanie ewentualnych problemów, zgłoszenia serwisowe trafiają do jednej firmy, zamiast kilkunastu różnych dostawców – wyjaśnia Marcin Grygielski.

Według szacunków Interactive Intelligence, centra obsługi klienta wykorzystujące wielofunkcyjne platformy teleinformatyczne od jednego dostawcy odnotowują roczny koszt operacyjny w przeliczeniu na konsultanta niższy o 50% w porównaniu z centrami wielopunktowymi, co wynika z ich szybszej i wydajniejszej pracy.

- Główna różnica leży w kosztach wdrożenia i integracji, które w przypadku rozwiązań zintegrowanych mogą być co najmniej o 15% niższe w porównaniu z systemami wielopunktowymi – przekonuje Marcin Grygielski. - Ponadto dyrektorzy IT muszą uwzględnić fakt, że dodawanie nowych funkcji i aplikacji do platform typu „wszystko w jednym” jest zazwyczaj bardzo proste, ponieważ moduły te zostały opracowane z myślą o łatwym dołączaniu do podstawowego systemu.

W rozwiązaniach wielopunktowych każda dodatkowa technologia może reprezentować oddzielne i kosztowne problemy integracyjne. - Analizy przeprowadzone przez naszą firmę wskazują, że 65% prywatnych firm uważa zintegrowane platformy typu „wszystko w jednym” za łatwiejsze do wdrożenia – podsumowuje Marcin Grygielski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP