PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dodaj znajomego, nie hejtuj! - nowa kampania skierowana do młodzieży

Autor: PAP
14-01-2015 08:39
Dodaj znajomego, nie hejtuj! - nowa kampania skierowana do młodzieży

Kampania jest odpowiedzią na hejtowanie jako poważny, a stale bagatelizowany problem dotykający młodych ludzi w internecie.

Fot. Fotolia

Pozorna anonimowość w sieci sprawia, że obrażanie kogoś za jej pośrednictwem przychodzi łatwiej niż w innych sytuacjach - przekonują organizatorzy kampanii "Dodaj znajomego" przeciwko hejtowaniu w sieci. Akcja współorganizowana przez Fundację Dzieci Niczyje ruszy w środę.

Termin hejtowanie stosuje się przede wszystkim do wypowiedzi, które są agresywne, ale nie mają podłoża ideologicznego. O ile mowa nienawiści opiera się na negatywnych stereotypach i jest powiązana z poglądami danej osoby, o tyle hejtowanie jest przejawem agresji bez ściśle określonego powodu.
Organizatorzy kampanii przekonują, że hejtowanie nie jest zjawiskiem, którego źródła należy szukać w naturze internetu. Młodzi ludzie uczą komunikować się w świecie rzeczywistym, głównie w domu. Dlatego w modelowaniu ich zachowań kluczowa jest rola rodziców i opiekunów dzieci.

"Kampania jest odpowiedzią na hejtowanie jako poważny, a stale bagatelizowany problem dotykający młodych ludzi w internecie. Jej przekaz adresowany jest zarówno do ofiar hejtu, jego świadków, jak i samych hejterów. Z jednej strony powinna uświadomić młodym ludziom konieczność osobistego przeciwstawiania się hejtowaniu, a z drugiej - pomóc rodzicom, nauczycielom, czy starszemu rodzeństwu wspierać dzieci skrzywdzone tą formą przemocy w sieci" - tłumaczy Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje.

Jej motywem przewodnim będzie spot telewizyjny emitowany w telewizji, internecie oraz kinach. Jego scenariusz został oparty na historii dwójki młodych ludzi, którzy biorą udział w castingu do filmu. Dialog zadany do odegrania przed komisją oparty jest na ich wcześniejszej internetowej dyskusji, w której pojawił się hejt.

Elementem kampanii jest też strona http://addfriend.disney.pl/, na której zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli znajdą informacje o kampanii, problemie hejtowania w internecie oraz o sposobach radzenia sobie z nim. W ramach akcji prowadzone będą także zajęcia w szkołach.

Kampanii towarzyszyć będą konkursy - m.in. na piosenkę promującą większą życzliwość wobec znajomych i nieznajomych w sieci (zwycięski utwór zostanie profesjonalnie wykonany przez jedną z polskich gwiazd) oraz na plakat propagujący hasło kampanii.

Z badań FDN wynika, że 40 proc. młodych ludzi w wieku 14-17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści. Ofiarą różnych form cyberprzemocy, w tym hejtu, padł co piąty polski nastolatek (21,5 proc.).

Organizatorzy kampanii przypominają, że przed agresywnymi, wulgarnymi czy obraźliwymi treściami można się bronić. Większość portali umożliwia zgłaszanie nadużyć. Cyberprzemoc można zgłaszać również specjalnym serwisom, np. helpline.org.pl, dyzurnet.pl.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP