PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dolnośląska Spółka Gazownictwa wdrożyła nową platformę komunikacyjną

Autor: wnp.pl (JM)
14-01-2013 09:06

- Mieliśmy wysokie oczekiwania względem nowej platformy komunikacyjnej - mówi Marcin Sokołowski, kierownik działu wsparcia użytkowników w Dolnośląskiej Spółce Gazownictwa. - Jako dział IT chcieliśmy zapewnić kierownictwu oraz pracownikom firmy rozwiązanie gwarantujące wszystkie kluczowe funkcjonalności i stabilność działania.

Zakres funkcjonowania Dolnośląskiej Spółki Gazownictwa obejmuje dystrybucje gazu ziemnego dla odbiorców indywidualnych i instytucjonalnych na południu Polski. Rozproszenie oddziałów spółki było przyczyną powstawania znacznych kosztów związanych z podróżami. Dotychczas stosowany system posiadał wiele ograniczeń np. udział w konferencji mogły wziąć osoby zebrane w jednym miejscu, a dostęp do sal wyposażonych w odpowiedni sprzęt mieli tylko nieliczni pracownicy. Dlatego DSG szukała nowego rozwiązania, które pozwoliłoby na zwiększenie efektywności pracy w całej firmie.
- W naszej organizacji pracownicy chętnie korzystają z różnego rodzaju komunikatorów internetowych do szybkiej wymiany informacji między sobą – wyjaśnia Marcin Sokołowski. - Jest to dużo korzystniejsze niż łapanie za telefon czy pisanie maila. Jako dział IT nie byliśmy zainteresowani wdrażaniem rozwiązań typu Gadu-Gadu, które powodują, że cały przepływ informacji odbywa się przez zewnętrzne serwery pośredniczące. Dodatkowo nowe narzędzie miało posiadać funkcjonalność prowadzenia wideokonferencji jeden do jednego i współdzielenia pulpitu, a nawet tej samej aplikacji.

W drodze analizy dostępnych rozwiązań wybrano Microsoft Lync Server 2010. Jego wdrożenie pozwoliło rozwiązać istniejące problemy poprzez umożliwienie komunikacji użytkowników z dowolnego miejsca, w sposób bezpieczny i efektywny kosztowo. Lync Server 2010 pozwala na obniżenie kosztów infrastruktury i wydatków operacyjnych, a jednocześnie poprawia produktywność, stopień współpracy i w rezultacie przyczynia się również do większej wydajności całej organizacji.

Dzięki nowej platformie, domyślnie w programach Microsoft Outlook, SharePoint i innych aplikacjach pakietu Office są widoczne informacje o obecności konkretnych użytkowników, czyli o tym, kto jest dostępny przy komputerze, nieobecny lub zajęty. Aktywowana ikona obecności umożliwia szybkie rozpoczęcie konwersacji z poziomu aplikacji – jednym kliknięciem, co podnosi efektywność komunikacji i znacząco skraca czas realizacji projektów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP