PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dwie trzecie Polaków ma w domu komputer

Autor: PAP
14-06-2010 18:11

Dwie trzecie Polaków ma w domu komputer; podobnie było rok temu. Jest za to o 3 proc. więcej osób, które mają w domu dostęp do internetu. Obecnie to 59 proc. wszystkich Polaków - wynika z badania ośrodka CBOS.

Przynajmniej raz w tygodniu korzysta z komputera 55 proc. Polaków.
Z badania wynika, że przeciętny internauta spędza w sieci 15 godzin tygodniowo, czyli nieco ponad dwie godziny dziennie. Mniej więcej dwie trzecie przebywa online krócej niż 15 godzin w tygodniu. Około jednej czwartej internautów spędza w sieci od 15 do 35 godzin tygodniowo, a więc od ponad dwóch do pięciu godzin dziennie. Mniej więcej co trzynasty użytkownik internetu jest online jeszcze dłużej.

W sieci więcej czasu spędzają internauci niż internautki (średnia godzin w tygodniu wynosi odpowiednio: 17 i 12). Liczba godzin spędzanych online zależy również od wieku - młodsi poświęcają na to więcej czasu.

Prawie wszyscy internauci (92 proc.) korzystają z sieci w domu, połowa (49 proc.) w szkole lub w pracy. W porównaniu z rokiem 2008 wyraźnie zmniejszyła się liczba użytkowników sieci w kawiarenkach internetowych (o 5 proc. do 2 proc.). Mniej więcej co ósmy (13 proc.) korzysta z internetu w jeszcze innych miejscach.

Prawie połowa użytkowników sieci (45 proc.) deklaruje, że zdarza im się łączyć z internetem bezprzewodowo za pośrednictwem takich przenośnych urządzeń, jak laptop, netbook, telefon komórkowy.

Najpopularniejszą w sieci formą kontaktu z innymi są komunikatory tekstowe - używa ich dwie trzecie internautów (66 proc.). Wyraźnie mniejsza grupa (39 proc.) prowadzi za pośrednictwem sieci rozmowy głosowe. Jedna trzecia internautów (34 proc.) rozmawia na forach dyskusyjnych.

Do nawiązania znajomości w sieci przyznaje się co czwarty internauta (25 proc.). Co siódmy (15 proc.) deklaruje, że spotkał się z osobą poznaną przez internet.

Ponad dwie trzecie internautów (67 proc.), czyli około jednej trzeciej ogółu dorosłych, dokonało zakupu przez internet, a co czwarty użytkownik sieci (25 proc.) coś w ten sposób sprzedał.

Z badania wynika, że do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, artykuły motoryzacyjne i dziecięce. Nieco rzadziej są to książki i artykuły multimedialne oraz bilety. Zupełnie sporadycznie kupowano w sieci leki i produkty spożywcze. Wśród innych rzeczy wymieniano m.in. kosmetyki, meble i różnego rodzaju elementy wyposażenia wnętrz, artykuły gospodarstwa domowego, produkty budowlane, artykuły dla zwierząt, ogrodnicze (w tym kwiaty), biżuterię, przedmioty hobbystyczne, a także dostęp do różnych usług online.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 599 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP