Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dynamiczny rozwój inwestycji IT w sprzedaży detalicznej

Autor: WNP.PL (JM)
03-02-2015 09:02
Dynamiczny rozwój inwestycji IT w sprzedaży detalicznej

Optymalizacja i wsparcie analityczne łańcucha dostaw nie ogranicza się już do centrów logistycznych, a sięga do pojedynczych punktów sprzedaży, nawet w modelach franczyzowych - twierdzi Patryk Choroś.

Fot. mat. pras.

Stałym trendem w przemyśle jest pozyskiwanie systemów pozwalających na optymalizację działań, właściwe planowanie procesów biznesowych - wskazuje Patryk Choroś, senior account executive SAS Institute. - Przykładami mogą być rozwiązania prognozowania popytu pozwalające na skuteczną ocenę zapotrzebowania rynku na oferowane produkty.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, prognozowanie takie może zarówno opisywać całość rynku, jak i detalicznie precyzować spodziewane zapotrzebowanie na konkretne elementy oferty firmy w każdym z punktów sieci logistycznej lub sieci sprzedaży.
- Właściwa ocena zapotrzebowania na produkty pozwala minimalizować zaangażowanie kapitału firmy oraz podnosi dostępność towarów przekładając się na satysfakcję i lojalność klientów - przekonuje Patryk Choroś.

W 2014 roku przedstawiciel SAS Institute obserwował dynamiczny rozwój inwestycji IT w branży sprzedaży detalicznej. - Tu wdrożenia obejmują zarówno optymalizację i wsparcie analityki dla łańcuchów logistycznych oraz, a jest to nowy obszar, analizę i profilowanie klientów - wskazuje Patryk Choroś.

Nowością jest, według naszego rozmówcy, także budowanie rozwiązań hybrydowych łączących klasyczną analitykę danych z informacjami dostępnymi na platformach GIS. - Takie rozwiązania umożliwiają wzbogacenie kontekstu analizowanych danych o opis otoczenia miejsca zamieszkania klienta lub zajścia transakcji, a to przekłada się na np. lepsze planowanie rozwoju sieci sprzedaży - wyjaśnia Patryk Choroś.

Przedstawiciel SAS Institute zwraca także uwagę na dwie dominujące tendencje kształtujące zakres wdrożeń rozwiązań analitycznych.

- Firmy sukcesywnie pracują nad uwolnieniem potencjału drzemiącego w gromadzonych dotychczas danych oraz poszukują nowych informacji, które włączone w istniejące procesy decyzyjne, będą w stanie wpływać na siłę przewagi rynkowej przedsiębiorstwa - wyjaśnia. - Hasła takie jak "internet rzeczy" przechodzą ze sfery czysto naukowej do rzeczywistego budowania wartości biznesowej.

Patryk Choroś przekonuje, że nie tylko proces produkcyjny, czy posiadane kontrakty handlowe są aktywami spółki - są nimi także dane i wiedza, a umiejętność ich wykorzystania jest podstawowym elementem prowadzenia działalności w XXI wieku.

Drugim aspektem, na który zwraca uwagę, jest poszerzenie horyzontu i granulacji analizowanych danych oraz szczegółowości podejmowanych decyzji.

- Optymalizacja i wsparcie analityczne łańcucha dostaw nie ogranicza się już do centrów logistycznych, a sięga do pojedynczych punktów sprzedaży, nawet w modelach franczyzowych - opisuje Patryk Choroś.

- Podobnie planowanie i prognozowanie nie dotyczy grup towarowych, a realizowane jest na poziomie pojedynczych SKU. Ta sama tendencja obejmuje analizy i modelowanie zachowań klientów, gdzie z jednej strony warto rozumieć zachowania hurtownika, ale poznanie potrzeb jego końcowych klientów pozwoli wpłynąć pozytywnie na biznes pośrednika i zwiększyć przychody własne. Firmy coraz częściej wychodzą ze wsparciem rozwiązań informatycznych i procesów biznesowych swoich odbiorców, np. poprzez dostarczanie wykorzystywanych przez sieć sprzedaży narzędzi realizowania kampanii marketingowych. Skuteczne wspieranie sieci sprzedaży w aktywizacji jej klientów przekłada się na zwiększenie przychodów oraz zwiększenie lojalności tej właśnie sieci - dodaje.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP