Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dynamiczny wzrost zysku LiveChat Software

Autor: wnp.pl (WGK)
13-02-2016 12:07
Dynamiczny wzrost zysku LiveChat Software
Fot. Fotolia

Niemal 20 mln zł zysku netto wykazała polska spółka LiveChat Software w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia). To wzrost o niemal 55 proc. niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Polska firma należy do światowej czołówki rozwiązań typu live chat, które umożliwiają komunikację tekstową z klientami poprzez stronę internetową. Z polskiego rozwiązania „LiveChat” korzysta obecnie ponad 13,7 tys. firm i instytucji z całego świata. Wśród nich są takie firmy jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy’s, PBS, NetApp, Ryanair i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).
LiveChat Software to jeden z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat, które umożliwiają komunikację tekstową z klientami poprzez stronę internetową. Z polskiego rozwiązania „LiveChat” korzysta obecnie ponad 13,7 tys. firm i instytucji z całego świata. Wśród nich są takie firmy jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy’s, PBS, NetApp, Ryanair i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

– Wyniki za trzeci kwartał i dziewięć miesięcy roku potwierdzają po raz kolejny, że LiveChat Software nie zwalnia. W szybkim tempie zwiększamy liczbę klientów, a model biznesowy pozwala nam osiągać bardzo wysokie marże – komentuje Mariusz Ciepły, prezes spółki.

Zysk netto LiveChat Software wyniósł 19,96 mln zł w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015/16. To o 54,6 proc. więcej niż przed rokiem. Tylko w samym III kwartale (październik-grudzień) wrocławska firma zarobiła „na czysto” 7,25 mln zł. Spółka zanotowała bardzo dobre wyniki na wszystkich poziomach operacyjnych. Skonsolidowane przychody wzrosły w ciągu dziewięciu miesięcy o 66,3 proc. do 37,43 mln zł, wynik EBITDA o 55,9 proc. do 26,11 mln zł, a zysk operacyjny o 56,2 proc. do 25,23 mln zł. Na bardzo wysokim poziomie utrzymywały się marże: rentowność sprzedaży brutto wynosiła w tym okresie 84,7 proc., rentowność EBITDA 69,8 proc. a rentowność zysku netto 53,3 proc.

W samym III kwartale przychody wyniosły 13,75 mln zł, EBITDA 9,79 mln zł a zysk operacyjny 9,46 mln zł.

Kluczowy wpływ na wyniki LiveChat Software ma wzrost bazy abonenckiej. Najlepsze pod tym względem były: październik (wzrost o 460 netto, czyli wliczając odejścia klientów),  listopad (wzrost o 423 netto) i sierpień (402 netto). W sumie w ciągu dziewięciu miesięcy liczba klientów spółki wzrosła o 3274 firm i instytucji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP