PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dystrybutor IT stawia na produkcję

Autor: Rzeczpospolita
08-10-2007 07:05

Katowicki Pronox Technology odchodzi od dystrybucji i przeistacza się w firmę usługowo-produkcyjną. I to ambitnie.

Spółka otworzyła niedawno linię, na której może montować 2 mln telewizorów LCD rocznie, i chce wprowadzić produkty własnej marki do największych na świecie sklepów internetowych - poinformowała "Rzeczpospolita".
Pronox Technology to jeden z sześciu najważniejszych dystrybutorów produktów IT na polskim rynku. Po majowym debiucie giełdowym spółka wyraźnie zmieniła strategię, aby osiągnąć wyższe marże niż z dystrybucji. Produkty własnych marek - Easy Touch i Procomp (słuchawki, kamery, joysticki itp. akcesoria) - są w ofercie e-sklepów Amazon i NewEgg, potentatów światowego handlu internetowego. Kolejny krok to podjęcie montażu telewizorów LCD w Dąbrowie Górniczej, gdzie firma zakończyła pierwszy etap budowy centrum produkcyjno-logistycznego.

Pronox ma już w ręku kontrakt na produkcję płaskich telewizorów o wartości 18 mln zł od kontrahenta z Wielkiej Brytanii i negocjuje kolejne. Na inwestycję wydał dotąd 32 mln zł, a całość ma kosztować ok. 69 mln zł. - wylicza "Rz".

Budowę centrum oraz promocję własnych marek i poszerzenie ich asortymentu firma przyspieszyła dzięki 30 mln zł uzyskanym z majowej emisji akcji.

- Stopniowo marginalizujemy część dystrybucyjną. Koncentrujemy się na produkcji i usługach - montażu, logistyce, serwisie. To w niedalekiej przyszłości ma być nasza specjalność - wyjaśnia w "Rz" Dariusz Smagorowicz, wiceprezes Pronox Technology. Uważa, że dzięki sprzedaży internetowej i wykorzystaniu popularnych na świecie e-sklepów Pronox osiągnie 25-proc. udział sprzedaży produktów własnych marek w całkowitych przychodach spółki. W tym roku obroty firmy mają przekroczyć 550 mln zł.

Już w drugim kwartale 2007 r. firma zwiększyła przychody o 38 proc. w porównaniu z podobnym okresem przed rokiem. Było to możliwe m.in. właśnie dzięki rozszerzeniu oferty produktów własnych marek.

Pronox to niejedyny dystrybutor IT w Polsce, który zdecydował się na zasadniczą zmianę profilu działalności. Zrobił to m.in. Techmex, który dziś ma wizerunek firmy od technologii satelitarnych, chociaż nadal zajmuje się też dystrybucją - przypomina "Rzeczpospolita".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 344 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP