Katowicki Pronox Technology odchodzi od dystrybucji i przeistacza się w firmę usługowo-produkcyjną. I to ambitnie.
Pronox Technology to jeden z sześciu najważniejszych dystrybutorów produktów IT na polskim rynku. Po majowym debiucie giełdowym spółka wyraźnie zmieniła strategię, aby osiągnąć wyższe marże niż z dystrybucji. Produkty własnych marek - Easy Touch i Procomp (słuchawki, kamery, joysticki itp. akcesoria) - są w ofercie e-sklepów Amazon i NewEgg, potentatów światowego handlu internetowego. Kolejny krok to podjęcie montażu telewizorów LCD w Dąbrowie Górniczej, gdzie firma zakończyła pierwszy etap budowy centrum produkcyjno-logistycznego.
Pronox ma już w ręku kontrakt na produkcję płaskich telewizorów o wartości 18 mln zł od kontrahenta z Wielkiej Brytanii i negocjuje kolejne. Na inwestycję wydał dotąd 32 mln zł, a całość ma kosztować ok. 69 mln zł. - wylicza "Rz".
Budowę centrum oraz promocję własnych marek i poszerzenie ich asortymentu firma przyspieszyła dzięki 30 mln zł uzyskanym z majowej emisji akcji.
- Stopniowo marginalizujemy część dystrybucyjną. Koncentrujemy się na produkcji i usługach - montażu, logistyce, serwisie. To w niedalekiej przyszłości ma być nasza specjalność - wyjaśnia w "Rz" Dariusz Smagorowicz, wiceprezes Pronox Technology. Uważa, że dzięki sprzedaży internetowej i wykorzystaniu popularnych na świecie e-sklepów Pronox osiągnie 25-proc. udział sprzedaży produktów własnych marek w całkowitych przychodach spółki. W tym roku obroty firmy mają przekroczyć 550 mln zł.
Już w drugim kwartale 2007 r. firma zwiększyła przychody o 38 proc. w porównaniu z podobnym okresem przed rokiem. Było to możliwe m.in. właśnie dzięki rozszerzeniu oferty produktów własnych marek.
Pronox to niejedyny dystrybutor IT w Polsce, który zdecydował się na zasadniczą zmianę profilu działalności. Zrobił to m.in. Techmex, który dziś ma wizerunek firmy od technologii satelitarnych, chociaż nadal zajmuje się też dystrybucją - przypomina "Rzeczpospolita".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dystrybutor IT stawia na produkcję