Dystrybutor IT stawia na produkcję

Dystrybutor IT stawia na produkcję
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Katowicki Pronox Technology odchodzi od dystrybucji i przeistacza się w firmę usługowo-produkcyjną. I to ambitnie.

Spółka otworzyła niedawno linię, na której może montować 2 mln telewizorów LCD rocznie, i chce wprowadzić produkty własnej marki do największych na świecie sklepów internetowych - poinformowała "Rzeczpospolita".

Pronox Technology to jeden z sześciu najważniejszych dystrybutorów produktów IT na polskim rynku. Po majowym debiucie giełdowym spółka wyraźnie zmieniła strategię, aby osiągnąć wyższe marże niż z dystrybucji. Produkty własnych marek - Easy Touch i Procomp (słuchawki, kamery, joysticki itp. akcesoria) - są w ofercie e-sklepów Amazon i NewEgg, potentatów światowego handlu internetowego. Kolejny krok to podjęcie montażu telewizorów LCD w Dąbrowie Górniczej, gdzie firma zakończyła pierwszy etap budowy centrum produkcyjno-logistycznego.

Pronox ma już w ręku kontrakt na produkcję płaskich telewizorów o wartości 18 mln zł od kontrahenta z Wielkiej Brytanii i negocjuje kolejne. Na inwestycję wydał dotąd 32 mln zł, a całość ma kosztować ok. 69 mln zł. - wylicza "Rz".

Budowę centrum oraz promocję własnych marek i poszerzenie ich asortymentu firma przyspieszyła dzięki 30 mln zł uzyskanym z majowej emisji akcji.

- Stopniowo marginalizujemy część dystrybucyjną. Koncentrujemy się na produkcji i usługach - montażu, logistyce, serwisie. To w niedalekiej przyszłości ma być nasza specjalność - wyjaśnia w "Rz" Dariusz Smagorowicz, wiceprezes Pronox Technology. Uważa, że dzięki sprzedaży internetowej i wykorzystaniu popularnych na świecie e-sklepów Pronox osiągnie 25-proc. udział sprzedaży produktów własnych marek w całkowitych przychodach spółki. W tym roku obroty firmy mają przekroczyć 550 mln zł.

Już w drugim kwartale 2007 r. firma zwiększyła przychody o 38 proc. w porównaniu z podobnym okresem przed rokiem. Było to możliwe m.in. właśnie dzięki rozszerzeniu oferty produktów własnych marek.

Pronox to niejedyny dystrybutor IT w Polsce, który zdecydował się na zasadniczą zmianę profilu działalności. Zrobił to m.in. Techmex, który dziś ma wizerunek firmy od technologii satelitarnych, chociaż nadal zajmuje się też dystrybucją - przypomina "Rzeczpospolita".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dystrybutor IT stawia na produkcję

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!