PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dzięki cyfrowej rewolucji klienci łatwo zmieniają dostawców usług i produktów

Autor: wnp.pl (WGK)
08-04-2014 08:35

Cyfrowa rewolucja wymaga zmiany podejścia sprzedawców i usługodawców do klientów. Większą rolę powinno odgrywać zdobywanie nowych klientów na nasyconym i konkurencyjnym rynku: e-klienci dzięki możliwościom internetowym coraz częściej sami zmieniają dostawców usług i produktów (tzw. switching economy) – to rynek wart 5,9 mld dolarów uważają eksperci firmy Accenture.

Zmiany technologiczne prowadzą do zmiany postaw klientów, a do tych z kolei muszą dostosować się sprzedawcy i usługodawcy. E-klient nie przywiązuje się do marki czy firmy i szybko podejmuje decyzje o wyborze nowego dostawcy.
Świat cyfrowy pędzi: według badania „Global Consumer Pulse Survey” firmy Accenture w 2013 roku liczba urządzeń w 2013 r. przewyższyła liczbę ludności na świecie, a do 2016 roku jedna osoba na cztery będzie posiadała dwa lub więcej urządzenia mobilne, a około 9 proc. trzy lub więcej. W 2017 roku sieć 4G będzie odpowiadała za 45 proc. wszystkich przekazywanych danych mobilnych. W 2012 roku wartość sprzedaży e-commerce wzrosła o 21 proc., po raz pierwszy przekraczając bilion dolarów.

Skutki tych zmian to rosnące zainteresowanie rozwiązaniami oferowanymi przez technologie cyfrowe i zmiany mentalności klientów odchodzących od tradycyjnych form zakupów i korzystania z usług.

Analitycy z Accenture informują, że na świecie 66 proc. konsumentów zmieniło dostawcę przynajmniej w jednej branży ze względu na niezadowalający poziom obsługi. Dodatkowo 82 proc. klientów uważa, że dostawca mógł temu zapobiec, ale nie podjął odpowiednich działań. Dokładnie takie same wyniki przyniosło badanie w Polsce.

Nowy trend coraz częściej zauważalnych zmian dostawców określa mianem Switching Economy. W nowych warunkach firmy muszą otworzyć się na e-klientów i oferować zróżnicowane usługi. Dostosowanie się do nowych nurtów to szansa na udział w światowym rynku wartym, według firmy, 5,9 biliona dolarów rocznie.

Zmienne zachowanie jest charakterystyczne dla polskich e-klientów. Zgodnie z wynikami badania aż 95 proc. Polaków korzysta przynajmniej z jednego kanału on-line, aby zdobyć informacje na temat produktów i usług oferowanych przez firmy. Konsumenci twierdzą, że kanały online są wygodniejsze (72 proc.) i szybsze (53 proc.). 45 proc. ankietowanych obawia się korzystać z wybranego kanału online ze względu na obawę przed spamem. 70 proc. potencjalnych klientów rozczarowanych poziomem obsługi (np. złamane obietnice) zaczęło rozważać zmianę dostawcy. 62 proc. osób, które zmieniły dostawców, podjęło taką decyzję ze względu na brak zaufania, a 57 proc. ze względu na niezadowalające doświadczenie klienta.

Na nowoczesnym rynku nadchodzi czas klienta i ostrej rywalizacji sprzedawców oraz usługodawców. Tym bardziej, że rynek staje się w wielu obszarach nasycony.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP