Dzierżoniów otrzymał nagrodę Google eMiasto

Dzierżoniów otrzymał nagrodę Google eMiasto
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dzierżoniów został laureatem nagrody Google eMiasto, przyznawanej miejscowościom, w których małe i średnie przedsiębiorstwa najaktywniej korzystają z internetu. We wtorek burmistrz miasta odebrał statuetkę.

Dzierżoniów jako zdobywca Google eMiasta należy do czołówki polskich miast poniżej 100 tys. mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci. Nagroda została wręczona we wtorek w biurze Google Polska we Wrocławiu.

Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością w internecie. Kryteria, jakimi kierowano się przy tworzeniu zestawienia to m.in. fakt posiadania przez firmy własnej strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych, np. smartfonów czy tabletów, prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie czy obecność w serwisach społecznościowych. Wcześniej tytułem Google eMiasta została uhonorowana Wieliczka i Kraków.

Jak powiedział we wtorek burmistrz Dzierżoniowa Marek Piorun, rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. - Wierzymy, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy przedsiębiorcy z Dzierżoniowa mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać - dodał.

Jak powiedział Piotr Zalewski z Google Polska, to dobrze, że polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet jako narzędzie pracy. - Niestety nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów oraz skutecznych działań reklamowych. Tymczasem potencjał ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów i usług. Firma, która dostarcza im te informacje w sposób przyjemny i przystępny, automatycznie wygrywa z konkurencją - ocenił.

Tymczasem, jak wynika z badania "Internetowa Rewolucja bez Granic", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy. Natomiast coraz częściej wykorzystują sieć do działalności biznesowej. Wiąże się to przede wszystkim z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej, podczas gdy stronę internetową posiada niewiele ponad połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dzierżoniów otrzymał nagrodę Google eMiasto

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!