PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dzierżoniów otrzymał nagrodę Google eMiasto

Autor: PAP
17-09-2013 21:16

Dzierżoniów został laureatem nagrody Google eMiasto, przyznawanej miejscowościom, w których małe i średnie przedsiębiorstwa najaktywniej korzystają z internetu. We wtorek burmistrz miasta odebrał statuetkę.

Dzierżoniów jako zdobywca Google eMiasta należy do czołówki polskich miast poniżej 100 tys. mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci. Nagroda została wręczona we wtorek w biurze Google Polska we Wrocławiu.
Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością w internecie. Kryteria, jakimi kierowano się przy tworzeniu zestawienia to m.in. fakt posiadania przez firmy własnej strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych, np. smartfonów czy tabletów, prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie czy obecność w serwisach społecznościowych. Wcześniej tytułem Google eMiasta została uhonorowana Wieliczka i Kraków.

Jak powiedział we wtorek burmistrz Dzierżoniowa Marek Piorun, rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. - Wierzymy, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy przedsiębiorcy z Dzierżoniowa mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać - dodał.

Jak powiedział Piotr Zalewski z Google Polska, to dobrze, że polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet jako narzędzie pracy. - Niestety nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów oraz skutecznych działań reklamowych. Tymczasem potencjał ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów i usług. Firma, która dostarcza im te informacje w sposób przyjemny i przystępny, automatycznie wygrywa z konkurencją - ocenił.

Tymczasem, jak wynika z badania "Internetowa Rewolucja bez Granic", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy. Natomiast coraz częściej wykorzystują sieć do działalności biznesowej. Wiąże się to przede wszystkim z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej, podczas gdy stronę internetową posiada niewiele ponad połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP