Dźwiękowy System Ostrzegawczy w Terminalu 2 na Okęciu gotów do testów

Dźwiękowy System Ostrzegawczy w Terminalu 2 na Okęciu gotów do testów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zakończył się montaż głośników Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego (DSO) w hali odlotów Terminalu 2 i w pirsie północnym na warszawskim Okęciu - poinformowało biuro komunikacji społecznej Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL).

Wady Dźwiękowego Systemu Ostrzegania są jednym z kluczowych czynników, uniemożliwiających uzyskanie pozwolenia na użytkowanie hali odlotów Terminalu 2 i pirsu północnego. Inspektorzy Państwowej Straży Pożarnej sześciokrotnie przystępowali do odbioru obiektu, wyjaśnia PPL.

Strażacy dotychczas wydawali negatywne opinie, a jednym z najpoważniejszych zastrzeżeń był nieprawidłowo funkcjonujący DSO. Inspekcje Straży Pożarnej wykazały, że komunikaty o zagrożeniu pożarowym emitowane przez system są zagłuszane przez wentylatory uruchamiane w momencie ogłoszenia alarmu pożarowego.

Teraz system jest już skompletowany i gotowy do testów - zapewniło biuro prasowe PPL.

Zdaniem cytowanego w komunikacie zastępcy dyrektora biura rozbudowy lotniska na Okęciu, tempo montażu głośników wskazuje, "że Terminal 2 będzie gotowy do obsługi pasażerów przed datą objęcia lotniskowych przejść granicznych wymogami Traktatu z Schengen, czyli przed końcem marca".

W końcu stycznia PPL poinformowało, że firma Siemens dokończy budowę systemu bezpieczeństwa w Terminalu 2. Wykonawca dokończy m.in. instalację elementów systemu, których montaż rozpoczęło jeszcze - jako podwykonawca - konsorcjum Ferrovial- Budimex- Estudio Lamela. Siemens opracuje także projekt wykonawczy systemu, a w przyszłości zajmie się konserwacją i serwisem dostarczonych urządzeń.

- Prace zostaną rozpoczęte wkrótce, tak aby do 28 marca system przeszedł wymagane testy i sprawnie działał" - poinformowano w komunikacie.

W październiku ub.r. PPL odstąpiło od umowy z konsorcjum na budowę Terminalu 2. Głównym powodem było stanowisko KG Państwowej Straży Pożarnej, która nie zaakceptowała rozwiązań proponowanych przez konsorcjum.

Dzięki nowemu terminalowi z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie. Powierzchnia nowego terminalu wynosi 110 tys. mkw., czyli ponad dwa razy więcej niż "starego" Terminalu 1.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dźwiękowy System Ostrzegawczy w Terminalu 2 na Okęciu gotów do testów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!