PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

E-administracja w UE wciąż niesatysfakcjonująca

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
28-05-2013 17:46
E-administracja w UE wciąż niesatysfakcjonująca
Fot. PTWP

Pomimo że dostępność usług e-administracji w UE utrzymuje się na wysokim poziomie, zasięg i stopień satysfakcji użytkowników wymaga usprawnień, zwłaszcza w porównaniu z e-usługami w sektorze prywatnym.

Ograniczenia budżetowe i rosnące oczekiwania odnośnie transformacji usług cyfrowych, są impulsem do zmian prowadzących do mądrzejszego i bardziej efektywnego wykorzystania technologii w administracji publicznej – stwierdza firma doradcza Capgemini w raporcie Benchmark Measurement of European eGovernment Services, przygotowanym na zamówienie Komisji Europejskiej.
Nowym elementem badania jest ankieta przeprowadzona wśród 28 tys. obywateli UE, dotycząca ich opinii na temat e-usług w sektorze publicznym. Ankietę uzupełnia szczegółowa analiza 20-30 typów usług dotyczących trzech sytuacji życiowych jakimi są: założenie firmy, utrata lub znalezienie pracy i podjęcie studiów wyższych.

Trzecia część raportu analizuje, do jakiego stopnia poszczególne kraje wdrożyły podstawowe technologie (np. uwierzytelnianie elektroniczne czy źródła danych), aby zapewnić szybkie, spójne i bezbłędne działanie usług publicznych.

Prostota, przejrzystość, elastyczność i oszczędność czasu są głównymi czynnikami, dla których użytkownicy wolą korzystać z e-administracji. Oszczędność czasu została wskazana przez 80 proc., a elastyczność - przez 76 proc. respondentów korzystających z tego rodzaju usług.

Oszczędność pieniędzy również jest znaczącym czynnikiem i trzecim najczęściej wymienianym powodem.

Według respondentów z 32 krajów, barierami dla wdrożenia usług e-administracji są trudności w użytkowaniu usług (24 proc.) i brak świadomości społecznej (21 proc.). Wielu obywateli, którzy wciąż niechętnie załatwiają sprawy urzędowe drogą elektroniczną preferują osobisty kontakt (62 proc.) twierdzi, że e-usługi muszą być uzupełnione o kanały komunikacji offline (34 proc.). Uważają oni również, że tradycyjne metody komunikacji są bardziej efektywne (19 proc. badanych). Niewielka grupa badanych (11 proc.) obawia się bezpieczeństwa danych osobowych.

Jak czytamy w raporcie, podczas, gdy usługi e-administracji dotyczące trzech najważniejszych sytuacji życiowych cechują się znaczną dostępnością w obrębie poszczególnych państw, to usługi e-administracji pomiędzy krajami ciągle jeszcze są w fazie wdrażania, oferując jedynie dostęp do informacji bez możliwości dokonywania operacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP