PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

E-branding polskich piłkarzy jako narzędzie marketingu cyfrowego

Autor: Marcin Szczurski
15-07-2017 15:20 |  aktualizacja: 15-07-2017 12:57

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2016 roku, czyli Euro 2016 organizowane we Francji w okresie czerwiec- połowa lipca były bardzo ważnym wydarzeniem sportowym, które przyciągnęło nie tylko zainteresowanie fanów piłki nożnej z całego świata, ale także miliony widzów, którzy na co dzień nie śledzą bacznie rozgrywek piłki nożnej.

Materiały i metody analizy

Do analizy związku między jakością wystąpienia piłkarza (ustaloną na podstawie oceny przyznanej przez serwis Whoscored), a jego popularnością w mediach społecznościowych w okresie EURO 2016 posłużył współczynnik korelacji rang Spearmana. W lewej tabeli piłkarzom została przypisana ranga, w oparciu o ich popularność (ilość wzmianek) w Internecie w badanym okresie, a także litera, odpowiadająca ich kolejności w szeregu. W prawej tabeli rangę przyporządkowano w oparciu o liczbę porządkową, odpowiadającą jakości wystąpienia podczas Euro 2016 (na podstawie rankingu Whoscored) (tab. 4).

Wskaźnik korelacji rang Spearmana został obliczony na podstawie poniżej formuły:

wzór1.jpg
wzór1.jpg


Wyniki i dyskusja

Korelacja rangowa przyjmuje zawsze wartości z przedziału [-1,1] i pokazuje dowolną monotoniczną zależność (zarówno liniową, jak i nieliniową). Zgodnie z interpretacją wyniku można wnioskować, iż relacja między popularnością piłkarzy w Internecie w okresie rozgrywek EURO 2016, a faktyczną jakością ich wystąpienia nie ma statystycznego uzasadnienia. Wyniki te obrazują, iż w kreacji wizerunku jednostki faktycznie umiejętności nie muszą przekładać się na postrzeganie przez odbiorców. Występuje szereg dodatkowych czynników, które wpływają na procesy opiniotwórcze. W kolejnych krokach badawczych warto zidentyfikować czynniki, które wpływają na popularność piłkarzy w Internecie, jak i sposobu prowadzenia ich komunikacji.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 893 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

673 923 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP