PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

E-branding polskich piłkarzy jako narzędzie marketingu cyfrowego

Autor: Marcin Szczurski
15-07-2017 15:20 |  aktualizacja: 15-07-2017 12:57

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2016 roku, czyli Euro 2016 organizowane we Francji w okresie czerwiec- połowa lipca były bardzo ważnym wydarzeniem sportowym, które przyciągnęło nie tylko zainteresowanie fanów piłki nożnej z całego świata, ale także miliony widzów, którzy na co dzień nie śledzą bacznie rozgrywek piłki nożnej.

Podsumowanie

Personal E-Branding, czyli tworzenie wizerunku osobistego w Internecie, stał się jednym z najefektywniejszych narzędzi marketingu cyfrowego. Jednym z głównych czynników wspierających rozwój marki osobistej w Internecie jest tworzenie komunikatów, odnoszących się do popularnych w danym momencie wydarzeń. Trend ten, znany pod nazwą Real-Time Marketingu, zakłada tworzenie treści w oparciu o aktualne, potencjalnie popularne wydarzenia. Zgodnie z RTM, marka personalna każdego z polskich piłkarzy odnotowała ogromny wzrost fanów na portalu Facebook podczas Euro 2016. E-Branding polskich piłkarzy w social media to długofalowy proces kreowania wizerunku, który ma na celu stworzenie pozytywnego nastawienia o piłkarzach w Internecie. Polscy kibice szeroko komentowali i tworzyli treści związane z polskimi piłkarzami podczas mistrzostw Europy 2016, ponieważ wystąpienie polskiej drużyny było ocenione pozytywnie, zarówno przez samych kibiców, jak i fachowców z całego świata. Nie odnotowujemy jednak korelacji między popularnością piłkarza w Internecie, a tym, jak jakość jego wystąpienia była oceniona przez odbiorców. Rankingi najpopularniejszych polskich piłkarzy w Internecie nie pokrywały się z tymi, które uwzględniały jakość wystąpienia, ocenioną przez ekspertów podczas rozgrywek Euro 2016.

Bibliografia:

Kotler P., Keller K. L. (2005) Marketing, Wydawnictwo REBIS, Poznań 2005.

Antyweb.pl, To już pewne. Michał Pazdan wygrał w social-mediach w Polsce, http://antyweb.pl/michal-pazdaneuro-2016-social-media/ (data dostępu: 10.03.2017).

Evergage, Real Time Marketing Isn’t What you think, http://www.evergage.com/blog/real-time-marketing-isntwhat-you-think-it-is/ (data dostępu: 10.03.2017).

Łączy nas piłka, Kto był najpopularniejszym piłkarzem w mediach społecznościowych, https://www.laczynaspilka.pl/euro2016/aktualnosci/kto-byl-najpopularniejszym-pilkarzem-w-mediachspolecznosciowych1 (data dostępu: 10.03.2017).

Poradnikprzedsiębioryc.pl, Budowanie marki osobistej - czym jest i czy jest istotne, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/ -budowanie-marki-osobistej-czym-jest (data dostępu: 10.03.2017).

Socialpress.pl, Sprawdź, jak EURO 2016 wpłynęło na wzrost liczby fanów naszych piłkarzy, http://socialpress.pl/2016/06/sprawdz-jak-euro-2016-wplynelo-na-wzrost-liczby-fanow-naszych-pilkarzy/ (data dostępu: 10.03.2017).

Statystyka.az.pl, Korelacja Rho Spearmana, http://www.statystyka.az.pl/korelacja-rho-spearmana.php (data dostępu: 10.03.2017).

Whoscored.com, Player Statistics, https://www.whoscored.com/Regions/247/Tournaments/124/Seasons/4246/ Stages/8996/PlayerStatistics/International-European-Championship-2016 (data dostępu: 10.03.2017).

Whoscored.com, Poland results, https://www.whoscored.com/Teams/342/Show/Poland-Poland (data dostępu: 10.03.2017).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 450 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 430 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP