E-handel rośnie w Polsce jak na drożdżach. Również wśród osób starszych

E-handel rośnie w Polsce jak na drożdżach. Również wśród osób starszych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jak wynika z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, e - handel rośnie w siłę i coraz więcej starszych osób kupuje w sieci.

-  Już 48 proc. internautów deklaruje kupowanie w sieci a 47 proc. kupuje w polskich e-sklepach, tłumaczy Łukasz Kiczma, pełnomocnik Zarządu e-Izby do spraw legislacji krajowej.

̶  I jest to znaczący, bo 5-procentowy wzrost, w stosunku do ubiegłego roku – mówi ekspert.

Jak jednak zauważa, nadal 52 proc. osób pozostaje sceptyczne do kupowania w sieci.

Rosną zakupy w sieci, rośnie liczba przesyłek


̶  Rosnący rynek widać także w rosnącej liczbie przesyłek - dodaje Rafał Cheliński, kierownik e-commerce w Poczcie Polskiej.

Jak zauważa, rynek kurierski rośnie rocznie o kilkanaście procent.

̶  I co ciekawe, największy ruch widać po małych miejscowościach, dzięki czemu ich mieszkańcy zyskują dostęp do większej gamy produktów – mówi.

̶  Wzrost zakupów w sieci wynika ponadto z tego, że coraz więcej firm uruchamia sprzedaż w sieci, i coraz więcej klientów przyzwyczaja się do tej formy zakupów – mówi ekspert.

W sieci kupuje coraz więcej ludzi starszych


̶  Zwiększyła się też liczba kupujących w starszych grupach wiekowych czyli w 35-49 i 50+ - dodaje Łukasz Kiczma.

Jak podkreśla, jeszcze dwa lata temu kupowanie w sieci deklarowało ok. 10-11 proc. starszych osób, dzisiaj jest to 14 procent.

̶  Z ostatnich badań wynika, że osoby w wieku 50+ wręcz nie chcą być wykluczone cyfrowo, żądają aby ktoś im pokazał jak poruszać się w wirtualnym świecie – robiąc zakupy czy komunikować się – mówi ekspert.



Zmienia się też rynek dostaw


̶  Rosnący e - rynek zmienia też rynek dostawy - tłumaczy Cheliński.
Jak zauważą, widać coraz większą konkurencję wśród dostawców oferujących coraz więcej rozwiązań i usług, z drugiej strony klienci chcą mieć więcej możliwości.

̶  Widać duży ruch związany z paczkomatami, a także budowanie sieci odbioru, np. na stacjach Orlen – mówi ekspert.

Jak dodaje, chcemy aby klient mógł odbierać produkty z każdego miejsca i w różnych godzinach.

̶  Będzie też rosła usługa dostawy i odbiór tego samego dnia – dodaje.  

Z raportu Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że nadal przede wszystkim robimy zakupy w polskich e- sklepach. Ale już 10 proc.  badanych korzysta ze sklepów zagranicznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!