PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

E-handel to nowe możliwości dla przedsiębiorców

Autor: wnp.pl (WGK)
26-06-2016 16:28
E-handel to nowe możliwości dla przedsiębiorców
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Szerokie możliwości dotarcia do klientów w kraju i za granicą to zalety e-handlu. Skorzystać mogą także firmy oferujące niszowe produkty czy usługi. - Do tego samo założenie e-sklepu i wypełnienie go ofertą zajmuje niewiele czasu i jest relatywnie tanie - komentuje Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl.

- Z pewnością Polacy kupują coraz więcej w polskich sklepach internetowych – mówi adwokat Paulina Skwarek, specjalizująca się m.in. w prawie nowych technologii i internetu. – Fakt ten potwierdzają ich właściciele, którym świadczymy pomoc prawną. Sklepy te od kilku lat odnotowują stały wzrost sprzedaży i wydaje się, że tendencja ta w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie – dodaje Paulina Skwarek.
Polskie e-sklepy sprzedają swoje produkty przede wszystkim na terenie naszego kraju. Jeśli już wysyłają je za granicę, to zazwyczaj do Czech, Finlandii i Szwecji – wynika z badania jakie na zlecenie firmy home.pl wykonał ARC Rynek i Opinia.

A co, według polskich przedsiębiorców, Polacy najchętniej chcą kupować przez internet? Książki, płyty, filmy (72 proc.), artykuły sportowe i turystyczne, sprzęt komputerowy oraz elektroniczny (67 proc.), artykuły dziecięce, zabawki, gry komputerowe, kosmetyki, perfumy, wakacje, sprzęt RTV/AGD, usługi elektroniczne (np. e-booki, aplikacje) (po 61 proc.), samochody i części samochodowe, odzież, dodatki (po 56 proc.), materiały budowlane i wykończeniowe (50 proc.), obuwie (44 proc.), meble, elementy wystroju wnętrz, produkty spożywcze (po 33 proc.), produkty farmaceutyczne (22 proc.), biżuterię (17 proc.).

- Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP korzystają z nowych technologii odważniej niż kilka lat temu – uważa Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl. – Obecnie utrzymujemy osiem tysięcy sklepów internetowych, co według szacunków stanowi połowę polskiego rynku e-commerce. Handel w sieci daje szerokie możliwości dotarcia do klientów, nie tylko z kraju, ale też z zagranicy. Przeszkodą nie są nawet niszowe produkty czy usługi. Do tego samo założenie e-sklepu i wypełnienie go ofertą zajmuje niewiele czasu i jest relatywnie tanie – podsumowuje.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP