E-handel w Chinach rośnie najszybciej w małych i średnich miastach

E-handel w Chinach rośnie najszybciej w małych i średnich miastach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zakupy internetowe w Chinach robią najchętniej mieszkańcy małych i średnich miast. Z badań największego portalu handlowego Taobao wynika, że kupują 54 razy w roku, a średnia kwota transakcji wynosi 6000 juanów (975 dol.).

W porównaniu z małymi miastami mieszkańcy dużych miast (powyżej 1 mln) korzystają rzadziej z internetowych zakupów (39 razy w roku) i średnia cena transakcji jest niższa - wynosi 4700 juanów.

Z badań przeprowadzonych w 2012 r. w 2006 powiatach wynika, że w ubiegłym roku z małych miast pochodziło 30 mln e-klientów, którzy kupili towary o wartości 179 mld juanów, czyli roczne tempo wzrostu tego handlu wynosi 87 proc.

Najwyższe obroty sieciowej sprzedaży osiągnęło powiatowe miasto Yiwu w prowincji Zhejiang - wartość transakcji online osiągnęła tam 3,4 mld juanów.

Najwięcej urządzeń cyfrowych kupili mieszkańcy powiatu Qingliu z prowincji Fujian - przeznaczają oni 72,6 proc. dochodu na zakupy internetowe. W Pekinie i Szanghaju odsetek ten wyniósł tylko 27 proc.

Wyniki badań Taobao są zgodne z wnioskami raportu firmy analitycznej McKinsey, które wskazywały, że zakupy internetowe w Chinach rozwijają się bardzo dynamicznie, zwłaszcza w mniej rozwiniętych obszarach kraju.

Raport McKinsey podaje, że na mniej rozwiniętych obszarach miejskich, gdzie dostęp do sieci sklepów jest utrudniony, 57 proc. zakupów stanowią towary dostępne tylko dzięki internetowi.

Handel sieciowy w Chinach staje się potężną branżą. Z raportu McKinsey wynika, że od 2003 r. e-sprzedaż rosła średnio w tempie 120 proc. rocznie.

Qi Xiaozhai, dziekan szanghajskiego Centrum Badań Handlowych i Ekonomicznych, powiedział ogólnokrajowemu dziennikowi Zhongguo Ribao, że handel internetowy może stać się głównym motorem pobudzania konsumpcji krajowej, co jest głównym czynnikiem zrównoważenia gospodarki i zapewnienia stabilnego rozwoju. Uważa on, że zakupy online są kluczowym katalizatorem wzrostu, zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę rozwój popytu w małych miastach, o utrudnionym dostępie do realnej sieci handlu detalicznego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: E-handel w Chinach rośnie najszybciej w małych i średnich miastach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!